RSS til artikler


Kommentarer

Søk

Logg inn



Kategorier

 

juni 2010
m ti o to f l
« mai   jul »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arkiv


Blogglisten
Bloggurat
Skriv ut Skriv ut

De falne soldatene er våre helter i kampen mot Talibans ondskap

TalibanNorge har i dag en styrke på 512 soldater i Afghanistan. I går ble fire av dem drept av en veibombe. Disse soldatene er i krig med en av verdens mest ondskapsfulle geriljabevegelser, en bevegelse som kaster syre i ansiktet på jenter som tør å gå på skole, som vil tvinge kvinner til gå forkledd og bevege seg flere skritt bak mannen dersom de spaserer sammen.

Dette middelalderske regimet samarbeider med al-Qaeda og driver leirer der også vestlige muslimer får opplæring i hvordan de skal sprenge oss i luften. Våre soldater, som risikerer livet for å bekjempe denne ondskapen, er helter. Og skal hedres som det.

Når soldater dør i krig risikerer vi alltid at kyniske politikere utnytter tragedien til å argumentere for en kapitulasjon. Ved å gjøre det viser de en manglende respekt for våre soldater og deres misjon. La oss huske at soldatene våre er i Afghanistan av egen fri vilje, fordi de vil bidra til en bedre verden. Når noen av dem dør for vår frihet er tiden ikke inne til å angripe det de kjemper for. Så la oss derfor håpe at de politikerne som gir blaffen i hvilke forhold befolkningen i Afghanistan lever under, og som ikke forstår faren ved å la den ekspansive muslimske ondskapen få fritt spillerom, nå holder seg i ro.

Tiden er inne til å hedre de døde, ikke til å ta opp en politisk debatt om å endre kursen og trekke hjem de gjenlevende 508 soldatene.

I CBNs nyhetsmagasin »700 Club» 23. april i år  ble søkelyset rettet blant annet på Taliban og andre terroristorganisasjoners trening av barn til å bli selvmordsbomber. Taliban trener opp barn helt ned til 11 års-alderen. Et barn fikk fortalt at eksplosivene vil slå ut som en blomst når de eksploderer.   Her kan du se innslaget fra CBN i starten av nyhetssendingen fra 23.april.

VG: Flertall for å bli

VG: Takk Allah

VG: Tok fra meg nattesøvnen

VG: Lokalsamfunn i sorg

VG: Hentet ut Skah-barna

VG: Sorg, sjokk og medfølelse

VG: Fire av våre beste soldater

VG: Ingen endringer

VG: Solhjells fetter drept

VG: Navnene på de døde heltene er offentliggjort

VG: Egeland vil ha ny Afghanistan-debatt

TV2: Tente lys

TV2: Ni døde på seks år

VG: Tilhørte samme enhet

VG: Største tap siden verdenskrigen

VG: Forsvarsministeren holder pressekonferanse

VG: Fire soldater drept

TV2: Dyp sorg

VG: Stoltenberg sørger

TV2: Drept i Afghanistan

Les også:

137 comments to De falne soldatene er våre helter i kampen mot Talibans ondskap

  • Christen Krogvig

    Dette var meget trist. La oss håpe at de falnes familier finner styrke i sorgen.

       0 liker

  • Jasmin

    Jeg kjenner flere norske muslimer som er i Afganistan med norsk flag på brystet. Det du snakker om er så ondskapsfull selv for en bortdømt FRPere å være.

       0 liker

    • Nei. Jeg snakker om de ondskapsfulle muslimene som leder eller er medlemmer av Taliban. Det er jo disse som soldatene kjemper imot. Den afghanske regjeringen som vi kjemper sammen med er jo også muslimer. Meningsinnholdet burde forøvrig ikke være vanskelig å forstå ut fra sammenhengen i min artikkel. Det finnes gode og dårlige muslimer. Det er de onde vi kjemper imot i Afghanistan.

         0 liker

      • TRIST.. men så lenge norge invaderer vil liv gå tapt..

        Norge invaderer.. Norge slåss ikke mot ONDSKAP..

        Disse Norske soldatene ble lurt inn i krig.. som alle andre gjennom masse propaganda..

        PR DAGS DATO: finnes det ingen bevis for at Osama Bin Laden sto bak 911.. annet enn det CIA har lagt fram…

        Disse soldatene ble lurt inn i en imperialistisk krig som ikke handler om å gi demokrati eller å hjelpe folk.

        DU INVADERER Ikke et land med våpen for å hjelpe mennesker.. DU ødelegger ikke skoler.. angriper ikke sivile hjem..

        TRIST Å SI… men denne invasjonen og døden på de soldatene… var ikke noe mer enn for løgn og bedrageri..

        Og det er faktisk de som støtter denne krigen og lar soldatene dø.. som er landsforrædere .. Forrædere av menneskehet og rettferdighet.

        SÅ lenge NORGE invaderer vil soldater dø.. VÅKN OPP. Folkens..

        DERE STARTA DENNE KRIGEN… snart kommer den til Norge..

        hvor mange må dø før folk skjønner at dette er ikke mer enn imperialistisk invasjon for naturessurser. Handler ikke om å drepe TALIBAN.. eller ALQAIDA..

        Det handler om kontroll på store utappa naturressurser.

        Det er enkelt.. NÅR taliban gjør det er det terrorisme.. Når Norge og USA invaderer og truer land.. er det Counter terrorisme..

        Vesten har skapt fler terrorister enn det noen gang fantes.. Dette har aldri hatt noe med relgion å gjøre..

        VÅKN OPP hjernevaska flokk med sauer.. bare å se hvem som tjener på denne krigen..

        JAN SIMONSEN er ikke noe mer enn en opurtunatist.. som prøver å tjene på krigen… som alle vestlige private selskaper som stjeler infrastruktur kontrakter i Irak og Afghanistan.. men blir det bygget noe infrastruktur? NEI..

        Dette er største løgnen media har lurt dere med på.. Det er ikke HÅP før dere våkner..

        Det finnes ingen virkelige fiender.. derfor kan denne krigen aldri ta slutt.

           0 liker

      • Jasmin

        Jeg tror ikke du omtaler Nord-Koreanere som budister eller hinduer… Dvs at du velger ut epitetten som egner seg best å spre hatpropaganda, nemlig frykt for muslimer for å ikke bli glemt… «muslimsk ondskap» sier du… Snakker vi her om 1.400.000.000 mennesker som tilhører denne lille gruppen eller bare de 400.000.000 som etter din mening ikke støtter tanken på å bli okkupert verken av Rusland, USA, NATO aller 512 norske soldater.

           0 liker

        • Vi snakker i alle fall om Taliban, som trener opp barn til å bli terrorister, har leirer hvor folk lærer hvordan de skal sprenge oss eller andre muslimer i luften, kaster syre i ansiktet på unge muslimske jenter som går på skole, og benytter middelalderske sharialover med dødsstraff for homofile, osv. Dersom det ikke er en ondskap det er verdifullt å bekjempe, så vet ikke jeg riktig hva ondskap er.

             0 liker

          • Jasmin

            Greit nok at du vil bekjempe dem men hvorfor ikke prøve seg i kamp som en mann. Gjemme seg bak ytringsfrihet for å deretter bruke det til å sverte muslimer verden rundt og deres ondskap er feigt Jan og det vet du like godt som meg. De hypotetiske analysene dine hvor du først angriper alle muslimer og deretter den dårlige del av dem har gjort at i dette landet så er man mye mindre verdt dersom man er muslim. Holdninger skal vises fra respektable folk som deg og ikke populisme på sitt verste…

               0 liker

            • Anonym

              Hvorfor har ikke ALLE disse “moderate” muslimene ustedet en fatwa mot Osama Bin Laden, han har vel brakt Islam i vanry?

              I hvilket muslimsk land praktiseres den rette islam?

                 0 liker

          • Jasmin

            «De falne soldatene er våre helter i kampen mot muslimsk ondskap»
            Fint at du skjønte peonget og forandret teksten til
            «De falne soldatene er våre helter i kampen mot Taliban»

            Synd at det var en frivlig provokasjon for å hente noen poeng…

               0 liker

            • Kyrre

              Er ikke deler av Koranen temmelig ond? For eksempel det siste verset om jihad, 8.40. Muslimene skal drepe alle som tror på mer enn en gud… Hvis dette ikke er ondskap, hva er da ondskap? Heldigvis er det mange muslimer som ikke mener at Koranen alltid skal tolkes bokstavelig, men Koranen selv omtaler slike muslimer som er mot vold som mennesker med «sykdom i sine hjerter».

                 0 liker

            • Anonym

              Jeg anbefaler deg:

              1. Lære om livsførselen, og doktrinene til Zarathustra

              2.Lære om livsførselen, og doktrinene til Buddha

              3.
              Lære om livsførselen, og doktrinene til jainismens grunnleggere

              4. Lære om livsførselen, og doktrinene til Guru Nanak

              5.
              Lære om livsførselen, og doktrinene til Jesus fra Nazareth

              6.
              Lære om livsførselen, og doktrinene til Konfusius

              Tilslutt kan du foreta en SAMMENLIKNING av disse herrers livsfilosofi og levevis med Muhammeds.

              Hvis du er riktig flink, så vil du oppdage enkelte moralsk relevante forskjeller.

                 0 liker

  • Kjære Herr Simonsen. Du kan ikke gre alle muslimer under en kam på denne måten. Håper du skjønner a slike ytringer fører til fremmedfrykt, etnosenriske holdninger og i de verste tilfellene, rasisme.
    Vær så snill å revurder dette innlegget.

       0 liker

    • På hvilken måte grer jeg alle muslimer under en kam?
      Jeg bruker uttrykket «muslimsk ondskap», og Taliban er da en muslimsk bevegelse som utøver ondskap i tråd med den religionen de tror på, slik de fortolker den. De norske soldatene kjemper for «de gode muslimene» mot «de onde». Jeg har aldri skrevet at alle muslimer er onde eller støtter Taliban. Ta på lesebrillene.

         0 liker

  • Magnus Oliver Olsen

    Jeg er soldat, og har flere ganger vært i Afghanistan! Det som gjør meg så sint er sånne som deg som tror vi «kriger» mot muslimer. Vi er der for å bekjempe taliban, altså en terrorgruppe. Det er sånne som deg som gjør at vi som tjenestegjør i Afghanistan ikke får noe støtt pga folk tror vi kriger med muslimer og det er helt feil!

    Har selv muslimske venner, og det er faktisk en del muslimer som er med å tjenestegjøre i Afghanistan og for landet Norge!

    Magnus Oliver Olsen

       0 liker

    • Igjen: Hvor skriver jeg at ALLE muslimer er onde. Artikkelen handler om Taliban. «Onde Muslimer» betyr ikke det samme som «alle muslimer». Eller mener du at soldatene ikke kjemper mot ondskap? Eller at Taliban ikke er muslimer? Taliban er lik «onde muslimer». Er det så vanskelig å forstå.

         0 liker

    • Kyrre

      Det som gjør meg trist er at helter som deg har forstått så lite at du ikke innser at det er Taliban som er de som tar Koranen på alvor. Denne boken er diktert av Allah, og den pålegger muslimene å ta hele verden ved hjelp av vold og/eller barnefødsler. f. eks (9.29 og 8.40)

         0 liker

  • Joseph

    Jeg tror du burde roe deg litt ned.

    De alle soldater leser dette og skammer seg over at de kjemper for sånne inkompetente folk som deg.

    Vet du hvordan jeg vet det?
    Jeg er en av de soldatene og noe ekstra info for deg jeg er 100 prosent muslim.

    Jeg tjenestegjorde med det norske flagget på min høyre skulder og kongemerket på min beret. Stolt over å ha gjøre noe som fleste norske ungdommer ikke gidder å gjøre.

    Og det er så deprimerende å ha noen som deg som angriper meg for å gjøre det.

    Jeg håper du vil innse hvor trist det du gjør er.

    Ikke gjør sånt mot oss, dette er sånn Nazi-Tyskland gjøre 2. verdenskrig.

    Det er mange muslimer i norske forsvaret. Være heller litt takknemlig og vis oss litt respekt for at vi er villig til å ofre oss for at du skal forsette å leve.

    Jeg vil utfordre deg til å vise litt respekt med å beklage til de mange muslimene som tjenestegjør.

       0 liker

    • Hvor og når har jeg angrepet deg. Jeg skriver at jeg støtter de norske soldatene i Afghanistan og at de er helter som kjemper mot de onde muslimene i Taliban. Hva er feil ved det? Mener du at Taliban ikke er onde, eller at de ikke er muslimer?
      Når det gjelder deg selv så sier du selv at du er en norsk soldat som kjemper i Afghanistan mot Taliban. Da er du i mine øyne en helt.

         0 liker

      • Joseph

        Takk.

        Det går inn på en når du angriper min religion. Jeg kjemper for deg og Norge.

        Jeg hater at Taliban blir kalt muslimer for det er de ikke. Du er mer muslim enn det de er i mine øyne. En muslim er en person som tror, og som vil andre godt.

        Taliban har slaktet sjiamuslimer, det burde si dere noe, DE ER SÅ LANGT DET GÅR ANN ISLAM. De har gjort om alt det som står i Koranen. De er bare sure idioter som vil ha noe som ikke vil forene seg med Islam. Mannlig overlegenhet og en nasjon i undertrykkelse og frykt for å trosse de.

        Takk for at du endret teksten.

           0 liker

        • Bare hyggelig. Det var tydelig at mange misforstod, og det ville bare føre debatten i et feil spor. Poenget mitt er at ALLE norske soldater i Afghanistan, hva enten de er norske muslimer eller norske kristne, er helter. De er villige til å dø for å hjelpe sivilbefolkningen i Afghanistan til et mer verdig liv, og de er villige til å dø for å stanse terroristorganisasjonen Taliban, som er en trussel både mot folket i sitt eget land, men også mot våre liv.

             0 liker

        • Anonym

          Er det de som har skrevet dette også?

          terror

          Bukhari:V4B52N220 «Allah’s Apostle said, ‘I have been made victorious with terror.’»

          Qur’an:8:12 «I shall terrorize the infidels. So wound their bodies and incapacitate them because they oppose Allah and His Apostle.»

          Qur’an:8:57 «If you gain mastery over them in battle, inflict such a defeat as would terrorize them, so that they would learn a lesson and be warned.»

          Ishaq:326 «If you come upon them, deal so forcibly as to terrify those who would follow, that they may be warned. Make a severe example of them by terrorizing Allah’s enemies.»

          Qur’an:8:67 «It is not fitting for any prophet to have prisoners until he has made a great slaughter in the land.»
          Ishaq:588 «When the Apostle descends on your land none of your people will be left when he leaves.»

          Tabari IX:42 «We have been dealt a situation from which there is no escape. You have seen what Muhammad has done. Arabs have submitted to him and we do not have the strength to fight. You know that no herd is safe from him. And no one even dares go outside for fear of being terrorized.»

          Ishaq:326 «Allah said, ‘No Prophet before Muhammad took booty from his enemy nor prisoners for ransom.’ Muhammad said, ‘I was made victorious with terror. The earth was made a place for me to clean. I was given the most powerful words. Booty was made lawful for me. I was given the power to intercede. These five privileges were awarded to no prophet before me.’»

          Ishaq:327 «Allah said, ‘A prophet must slaughter before collecting captives. A slaughtered enemy is driven from the land. Muhammad, you craved the desires of this world, its goods and the ransom captives would bring. But Allah desires killing them to manifest the religion.’»

          Qur’an:7:3 «Little do you remember My warning. How many towns have We destroyed as a raid by night? Our punishment took them suddenly while they slept for their afternoon rest. Our terror came to them; Our punishment overtook them.»

          Ishaq:510 «When the Apostle looked down on Khaybar he told his Companions, ‘O Allah, Lord of the Devils and what into terror they throw, and Lord of the winds and what they winnow, we ask Thee for the booty of this town and its people. Forward in the name of Allah.’ He used to say this of every town he raided.»

          Bukhari:V5B59N512 «The Prophet offered the Fajr Prayer [Prayer of Fear] near Khaybar when it was still dark. He said, ‘Allahu-Akbar!’ [Allah is Greatest] Khaybar is destroyed, for whenever we approach a hostile nation to fight, then evil will be the morning for those who have been warned.’ Then the inhabitants came out running on their roads. The Prophet had their men killed; their children and woman were taken as captives.»

          Bukhari:V9B87N127 «The Prophet said, ‘I have been given the keys of eloquent speech and given victory with terror.’»

          Ishaq:517 «Khaybar was stormed by the Apostle’s squadron, fully armed, powerful and strong. It brought certain humiliation with Muslim men in its midst. We attacked and they met their doom. Muhammad conquered the Jews in fighting that day as they opened their eyes to our dust.»

          Tabari VIII:116
          Ishaq:511 «So Muhammad began seizing their herds and their property bit by bit. He conquered home by home. The Messenger took some people captive, including Safiyah and her two cousins. The Prophet chose Safiyah for himself.»

          Bukhari:V5B59N512 «The Prophet had their men killed, their children and woman taken captive.»

          Tabari VIII:129 «After the Messenger had finished with the Khaybar Jews, Allah cast terror into the hearts of the Jews in Fadak when they received news of what Allah had brought upon Khaybar. Fadak became the exclusive property of Allah’s Messenger.»

          Tabari VIII:133 «The raiding party went to Tha’labah. One of Muhammad’s slaves, said, ‘Prophet, I know where Tha’labah can be taken by surprise.’ So Muhammad sent him with 130 men. They raided the town and drove off camels and sheep, bringing them back to Medina.»

          Tabari VIII:138 «Muhammad carried arms, helmets, and spears. He led a hundred horses, appointing Bahir to be in charge of the weapons and Maslamah to be in charge of the horses. When the Quraysh received word of this, it frightened them.»

          Qur’an:33:26 «Allah made the Jews leave their homes by terrorizing them so that you killed some and made many captive. And He made you inherit their lands, their homes, and their wealth. He gave you a country you had not traversed before.»

          Qur’an:59:2 «It was Allah who drove the [Jewish] People of the Book from their homes and into exile. They refused to believe and imagined that their strongholds would protect them against Allah. But Allah came at them from where they did not suspect, and filled their hearts with terror. Their homes were destroyed. So learn a lesson, O men who have eyes. This is My warning…they shall taste the torment of Fire.»

          Qur’an:33:60 «Truly, if the Hypocrites stir up sedition, if the agitators in the City do not desist, We shall urge you to go against them and set you over them. Then they will not be able to stay as your neighbors for any length of time. They shall have a curse on them. Whenever they are found, they shall be seized and slain without mercy -- a fierce slaughter -- murdered, a horrible murdering.»

          Tabari VIII:143 «In this year a twenty-four man raiding party led by Shuja went to the Banu Amir. He launched a raid on them and took camels and sheep. The shares of booty came to fifteen camels for each man. Also a raid led by Amr went to Dhat. He set out with fifteen men. He encountered a large force whom he summoned to Islam. They refused to respond so he killed all of them.»

          Bukhari:V4B52N256 «The Prophet passed by and was asked whether it was permissible to attack infidels at night with the probability of exposing their women and children to danger. The Prophet replied, ‘Their women and children are from them.’»

          Tabari IX:20 «The captives of Hunayn, along with their possessions, were brought to the Messenger. He ordered that their captives, animals, and their possessions be taken to Ji’ranah and held there in custody.»

          Ishaq:576 «Allah and His servant overwhelmed every coward. Allah honored us and made our religion victorious. We were glorified and destroyed them all. Allah humiliated them in the worship of Satan. By what our Apostle recites from the Book and by our swift horses, I liked the punishment the infidels received. Killing them was sweeter than drink. We galloped among them panting for the spoil. With our loud-voiced army, the Apostle’s squadron advanced into the fray.»

          Ishaq:580 «Our strong warriors obey his orders to the letter. By us Allah’s religion is undeniably strong. You would think when our horses gallop with bits in their mouths that the sounds of demons are among them. The day we trod down the unbelievers there was no deviation or turning from the Apostle’s order. During the battle the people heard our exhortations to fight and the smashing of skulls by swords that sent heads flying. We severed necks with a warrior’s blow. Often we have left the slain cut to pieces and a widow crying alas over her mutilated husband. ‘Tis Allah, not man we seek to please.»

          Tabari IX:122 «Muhammad sent Uyaynah to raid The Banu Anbar. They killed some people and took others captive. Asma was one of the women taken prisoner.»

          Tabari IX:123 «Muhammad sent an expedition to Ghalib and to the land of the Banu Murrah. The raid on Amr and Abi was sent to the valley of Idam. Another by Aslami was sent to Ghabah. And Abd al-Rahman was ordered by the Messenger to lead an army to the seashore.»

          Tabari IX:69 «He who believes in Allah and His Messenger has protected his life and possessions from us. As for those who disbelieve, we will fight them forever in the Cause of Allah. Killing them is a small matter to us.»

          Bukhari:V5B59N516 «When Allah’s Apostle fought or raided people we raised our voices saying, ‘Allahu-Akbar! Allahu-Akbar! None has the right to be worshipped but Allah.’»

          Tabari VII:10 «In Ramadhan, seven months after the Hijrah, Muhammad entrusted a white war banner to Hamzah with the command of thirty Emigrants. Their aim was to intercept a Quraysh caravan.»

          Ishaq:281 «The Raid on Waddan was the first Maghazi [invasion]. The Expedition of Harith was second. They encountered a large number of Quraysh in the Hijaz. Abu Bakr composed a poem about the raid: ‘When we called them to the truth they turned their backs and howled like bitches. Allah’s punishment on them will not tarry. I swear by the Lord of Camels [Allah?] that I am no perjurer. A valiant band will descend upon the Quraysh which will leave women husbandless. It will leave men dead, with vultures wheeling round. It will not spare the infidels.’»

          Ishaq:285 «Then the Apostle went raiding in the month of Rabi u’l-Awwal making for the Quraysh. Then he raided the Quraysh by way of Dinar.»

          Tabari VII:11 «In this year the Messenger entrusted to Sa’d a white war banner for the expedition to Kharrar. Sa’d said, ‘I set out on foot at the head of twenty men. We used to lie hidden by day and march at night, until we reached Kharrar on the fifth morning. The caravan had arrived in town a day before. There were sixty men with it.»

          Tabari VII:11 «The Messenger of Allah went out on a raid as far as Waddan, searching for Quraysh.»

          Tabari VII:15 «Expeditions Led by Allah’s Messenger: In this year, according to all Sira writers, the Messenger personally led the Ghazwa of Alwa. [A Ghazwa is an Islamic Invasion in Allah's Cause consisting of an army unit led by the Prophet himself.] He left Sa’d in command of Medina. On this raid his banner was carried by Hamzah. He stayed out for fifteen days and then returned to Medina. The Messenger went on a Ghazwa at the head of two hundred of his companions in October, 623 and reached Buwat. His intention was to intercept a Quraysh caravan with a hundred men and twenty-five hundred camels.»

          Ishaq:286 «Meanwhile the Apostle sent Sa’d on the raid of Abu Waqqas. The Prophet only stayed a few nights in Medina before raiding Ushayra and then Kurz.»

          Bukhari:V5B57N51 «The Apostle said, ‘Tomorrow I will give the flag to a man whose leadership Allah will use to grant a Muslim victory.»

          Bukhari:V5B59N569 «I fought in seven Ghazwat battles along with the Prophet and fought in nine Maghazi raids in armies dispatched by the Prophet.»

          Bukhari:V5B57N74 «I heard Sa’d saying, ‘I was the first Arab to shoot an arrow in Allah’s Cause.’»

          Bukhari:V5B59N401 «Allah’s Wrath became severe on anyone the Prophet killed in Allah’s Cause.»

          Bukhari:V5B59N456 «Muhammad led the Fear Prayer [Allahu Akbar!] with one batch of his army while the other (batch) faced the enemy.»

          Bukhari:V5B59N440 «Allah’s Apostle used to say, ‘None has the right to be worshipped except Allah Alone because He honored His Warriors and made His Messenger victorious. He defeated the clans; so there is nothing left.’»

          Ishaq:287 «The Muslim raiders consulted one another concerning them. One of the Muslims said, ‘By Allah, if we leave these people alone, they will get into the sacred territory and will be safely out of our reach. If we kill them we will have killed in the sacred month.’»

          Tabari VII:19 «They hesitated and were afraid to advance, but then they plucked up courage and agreed to kill as many as they could and to seize what they had with them. Waqid shot an arrow at Amr and killed him. Uthman and al-Hakam surrendered. Then Waqid and his companions took the caravan and the captives back to Allah’s Apostle in Medina. This was the first booty taken by the Companions of Muhammad.»

          Ishaq:289 «Our lances drank of Amr’s blood and lit the flame of war.»

          Tabari VII:20
          Ishaq:287 «Abd Allah told his Companions, ‘A fifth of the booty we have taken belongs to the Apostle.’ This was before Allah made surrendering a fifth of the booty taken a requirement.»

          Tabari VII:20
          Ishaq:288 «The Quraysh said, ‘Muhammad and his Companions have violated the sacred month, shed blood, seized property, and taken men captive.’ The polytheists spread lying slander concerning him, saying, ‘Muhammad claims that he is following obedience to Allah, yet he is the first to violate the holy month and to kill our people.’»

          Ishaq:288 «When the Qur’an:passage concerning this matter was revealed, and Allah relieved Muslims from their fear and anxiety, Muhammad took possession of the caravan and prisoners. The Quraysh sent him a ransom and the Prophet released the prisoners on payment. When the Qur’an:authorization came down to Muhammad, Abd Allah and his Companions were relieved and they became anxious for an additional reward. They said, ‘Will this raid be counted as part of the reward promised to Muslim combatants?’ So Allah sent down this Qur’an: ‘Those who believe and have fought in Allah’s Cause may receive Allah’s mercy.’ Allah made the booty permissible. He divided the loot, awarding four-fifths to the men He had allowed to take it. He gave one-fifth to His Apostle.»

          Ishaq:288 «Allah divided the booty stolen from the first caravan after he made spoils permissible. He gave four-fifths to those He had allowed to take it and one-fifth to His Apostle.»

          Tabari VII:29
          Ishaq:289 «The Apostle heard that Abu Sufyan [a Meccan merchant] was coming from Syria with a large caravan containing their money and their merchandise. He was accompanied by only thirty men.»

          Ishaq:289 «Muhammad summoned the Muslims and said, ‘This is the Quraysh caravan containing their property. Go out and attack it. Perhaps Allah will give it to us as prey.»

          Tabari VII:29 «Abu Sufyan and the horsemen of the Quraysh were returning from Syria following the coastal road. When Allah’s Apostle heard about them he called his companions together and told them of the wealth they had with them and the fewness of their numbers. The Muslims set out with no other object than Sufyan and the men with him. They did not think that this raid would be anything other than easy booty.»

          Bukhari:V5B59N702 «Allah did not admonish anyone who had not participated in the Ghazwa [raid] of Badr, for in fact, Allah’s Apostle had only gone out in search of the Quraysh caravan so that he could rob it. But Allah arranged for the Muslims and their enemy to meet by surprise. I was at the Aqaba pledge with Allah’s Apostle when we gave our lives in submission, but the Badr battle is more popular amongst the people. I was never stronger or wealthier than I was when I followed the Prophet on a Ghazwa.’»

          Tabari VII:29 «They did not suppose that there would be a great battle. Concerning this Allah revealed a Qur’an: Qur’an:8:7 ‘Behold! Allah promised you that one of the two parties would be yours. You wished for the unarmed one, but Allah willed to justify His truth according to His words and to cut off the roots of the unbelievers [wipe them out to the last].’»

          Tabari VII:29 «When Abu Sufyan heard that Muhammad’s Companions were on their way to intercept his caravan, he sent a message to the Quraysh. ‘Muhammad is going to attack our caravan, so protect your merchandise.’ When the Quraysh heard this, the people of Mecca hastened to defend their property and protect their men as they were told Muhammad was lying in wait for them.»

          Ishaq:290 «Some Meccans got up to circumambulate the Ka’aba…. Sitting around the mosque, they wondered why they had allowed this evil rascal to attack their men.»

          Ishaq:292 «Setting out in Ramadhan, Muhammad was preceded by two black flags. His companions had seventy camels.»

          Tabari VII:38 «I have been informed by authorities that Muhammad set out on 3 Ramadhan at the head of 310 of his companions. The war banner of the Messenger was carried by Ali. The banner of the Ansar was carried by Sa’d.»

          Ishaq:293
          Tabari VII:30 «The prophet marched forward and spent the night near Badr with his Companions. While the Prophet was standing in prayer [asking Allah to help him steal] some Quraysh water-carriers came to the well. Among these was a black slave. Muhammad’s men seized him and brought him to the Messenger’s bivouac. They ordered him to salute Allah’s Apostle. Then they questioned him about Abu Sufyan. When the slave began to tell them about the protecting force, it was unwelcome news, for the only object of their raid was the caravan.»

          Tabari VII:30 «Meanwhile the Prophet was praying, bowing and prostrating himself, and also seeing and hearing the treatment of the slave. They beat him severely and continued to interrogate him but they found that he had no knowledge of what they were looking for.»

          Ishaq:294 «The Apostle was afraid the Ansar would not feel obliged to help him fight without the enemy being the aggressor and attacking in Medina. Sa’d said, ‘We hear and obey. We are experienced in war, trustworthy in combat. Allah will let us show you something that will bring you joy. The Apostle was delighted at Sa’d's words which greatly encouraged him. Muhammad shouted, ‘It is as if I see the enemy lying prostrate.’»

          Tabari VII:32 «When the Quraysh advanced, Muhammad threw dust in the direction of their faces, and Allah put them to flight…. The Meccan [merchant] force and the Prophet’s [pirates] met and Allah gave victory to His Messenger, shamed the unbelievers, and satisfied the Muslims’ thirst for revenge.»

          Ishaq:297 «When the Apostle saw them he cried, ‘Allah, they called me a liar. Destroy them this morning.’»

          Bukhari:V5B59N330
          Ishaq:300 «Here is Gabriel holding the rein of a horse and leading the charge. He is equipped with his weapons and ready for the battle. There is dust upon his front teeth.»

          Bukhari:V5B59N327 «Gabriel came to the Prophet and said, ‘How do you view the warriors of Badr?’ The Prophet said, ‘I see the fighters as the best Muslims.’ On that, Gabriel said, ‘And so are the Angels who are participating in the Badr battle.’»

          Tabari VII:55 «Mihaja, the mawla [slave] of Umar [the future Caliph] was struck by an arrow and killed. He was the first Muslim to die.»

          Tabari VII:55 «Allah’s Messenger went out to his men and incited them to fight. He promised, ‘Every man may keep all the booty he takes.’ Then Muhammad said, ‘By Allah, if any man fights today and is killed fighting aggressively, going forward and not retreating, Allah will cause him to enter Paradise.’ Umayr, who was holding some dates in his hand and eating them, said, ‘Fine, fine. This is excellent! Nothing stands between me and my entering Paradise except to be killed by these people!’ He threw down the dates, seized his sword, and fought until he was slain.»

          Tabari VII:56 «‘Messenger of Allah, what makes the Lord laugh with joy at his servant?’ He replied, ‘When he plunges his hand into the midst of an enemy without armor.’ So Auf took off the coat of mail he was wearing and threw it away. Then he took his sword and fought the enemy until he was killed.»

          Ishaq:301 «Muhammad picked up a handful of pebbles and faced the Quraysh. He shouted, ‘May their faces be deformed!’ He threw the pebbles at them and ordered his companions to attack. The foe was routed. Allah killed Quraysh chiefs and caused many of their nobles to be taken captive. While the Muslims were taking prisoners, the Messenger was in his hut.»

          Bukhari:V5B59N290 «The Prophet said, ‘The believers who failed to join the Ghazwa of Badr and those who took part in it are not equal in reward.»

          Bukhari:V5B59N333 «Az-Zubair said, ‘I attacked him with my spear and pierced his eye. I put my foot over his body to pull the weapon out, but even then I had to use great force. Later on Allah’s Apostle asked me for that spear and I gave it to him.’»

          Ishaq:301 «As the Muslims were laying their hands on as many prisoners as they could catch, the Prophet, saw disapproval in the face of Sa’d. He said, ‘Why are you upset by the taking of captives?’ Sa’d replied, ‘This was the first defeat inflicted by Allah on the infidels. Slaughtering the prisoners would have been more pleasing to me than sparing them.’»

          Tabari VII:59 «On the day of Badr I passed Umayyah as he was standing with his son Ali, holding his hand. I had with me some coats of mail which I had taken as plunder. Umayyah said, ‘Abd al-Ilah, would you like to take me as a prisoner? I will be more valuable to you as a captive to be ransomed than the coats of mail that you are carrying.’ I said, ‘Yes. Come here then.’ I flung away the armor and bound Umayyah and his son Ali, taking them with me. Muslims encircled us. Then they restrained us physically. One of the Muslims drew his sword and struck Ali in the leg, severing it so that he fell down. Umayyah gave a scream the like of which I have never heard. I said, ‘Save yourself, for there is no escape for your son. By Allah, I cannot save him from these men.’ Then the Muslims hacked Ali to pieces. Abd al-Rahman used to say, ‘May Allah have mercy on Bial [a slave turned Muslim marauder]! I lost my coats of mail, and he deprived me of my captives.’»

          Bukhari:V5B59N297 «The Prophet faced the Ka’aba and invoked evil on the Quraysh people.»

          Bukhari: V5B59N397 «Allah’s Apostle raised his head after bowing the first Rak’a of the morning prayer. He said, ‘O Allah! Curse so-and-so and so-and-so.’ After he had invoked evil upon them, Allah revealed: ‘Your Lord will send thousands of angels riding upon chargers sweeping down as a form of good tidings to reassure you that victory comes from Him. He will cut off parts of the unbelievers, overthrow them, and turn them back in frustration. For Allah is forgiving and kind.’»

          Ishaq:303 «A cousin and I mounted a hill from which we could overlook Badr and see who would be defeated, so that we could join in the plundering afterwards. I was pursuing one of the Meccan polytheists in order to smite him, when his head suddenly fell off before my sword touched him. Then I knew that someone other than I had killed him.»

          Tabari VII:61 «When the Prophet had finished with his enemy, he gave orders that Abu Jahl should be found among the dead. He said, ‘O Allah, do not let him escape!’ The first man who encountered Abu Jahl yelled out and I made him my mark. When he was within my reach, I attacked him and struck him a blow which severed his foot and half his leg. By Allah, when it flew off I could only compare it to a date-stone which flies out of a crusher when it is struck. Then his son hit me on the shoulder and cut off my arm. It dangled at my side from a piece of skin. The fighting prevented me from reaching him after that. I fought the whole day, dragging my arm behind me. When it began to hurt me, I put my foot on it and stood until I pulled it off.’»

          Ishaq:304 «Abd Allah bin Mas’ud said, ‘I found Abu Jahl in the throws of death. I put my foot on his neck because he had grabbed me once at Mecca and had hurt me. Then I said, Has Allah disgraced you and put you to shame, O enemy of Allah?’ ‘In what way has he disgraced me?’ he asked. ‘Am I anything more important than a man whom you have killed?’»

          Bukhari:V5B59N298 «Abu Jahl said, ‘You should not be proud that you have killed me.’»

          Ishaq:304
          Tabari VII:62 «I cut off Abu Jahl’s head and brought it to the Messenger. ‘O Allah’s Prophet, this is the head of the enemy of Allah.’ Muhammad said, ‘Praise be to Allah.’»

          Ishaq:305 «Ukkasha fought until he broke his sword. He came to the Apostle who gave him a wooden cudgel telling him to fight with that. He brandished it and it became a brilliant weapon. Allah gave him victory while he wielded it. He took that weapon with him to every raid he fought with Allah’s Apostle until he was killed in the rebellion. These were his dying words: ‘What do you think about when you kill people? Are these not men just because they are not Muslims?’»

          Ishaq:315 «It was so criminal, men could hardly imagine it. Muhammad was ennobled because of the bloody fighting. I swear we shall never lack soldiers, nor army leaders. Driving before us infidels until we subdue them with a halter above their noses and a branding iron. We will drive them to the ends of the earth. We will pursue them on horse and on foot. We will never deviate from fighting in our cause. We will bring upon the infidels the fate of the Ad and Jurhum. Any people that disobey Muhammad will pay for it. If you do not surrender to Islam, then you will live to regret it. You will be shamed in Hell, forced to wear a garment of molten pitch forever!»

          Ishaq:310 «A Meccan said, ‘As soon as we were confronted by the raiding party, we turned our backs and they started killing and capturing us at their pleasure. Some of our men turned tail humiliated. Allah smote some of us with pustules from which we died.’»

          Ishaq:311 «When the Quraysh began to bewail their dead, consumed in sorrow, one said, ‘Do not do this for Muhammad and his companions will rejoice over our misfortune.’»

          Ishaq:340 «Surely Badr was one of the world’s great wonders. The roads to death are plain to see. Disobedience causes a people to perish. They became death’s pawns. We had sought their caravan, nothing else. But they came to us and there was no way out. So we thrust our shafts and swung our swords severing their heads. Our swords glittered as they killed. The banner of error was held by Satan. He betrayed the evil ones, those prone to treachery. He led them to death crying, ‘Fear Allah. He is invincible!’ On that day a thousand spirits were mustered on excited white stallions. Allah’s army fought with us. Under our banner, Gabriel attacked and killed them.»

          Ishaq:341 «Allah favored His Apostle and humiliated the unbelievers. They were put to shame in captivity and death. The Apostle’s victory was glorious. Its message is plain for all to see. The Lord brought repeated calamities upon the pagans, bringing them under the Apostle’s power. Allah’s angry army smote them with their trusty swords. Many a lusty youngster left the enemy lying prone. Their women wept with burning throats for the dead were lying everywhere. But now they are all in Hell.»

          Ishaq:342 «I wonder at foolish men like these who sing frivolously and vainly of the slain at Badr. This was nothing more than an impious and odious crime. Men fought against their brothers, fathers, and sons. Any with discernment and understanding recognize the wrong that was done here.»

          Ishaq:344 «I wonder at Allah’s deed. None can defeat Him. Evil ever leads to death. We unsheathed our swords and testified to the unity of Allah, and we proved that His Apostle brought truth. We smote them and they scattered. The impious met death. They became fuel for Hell. All who aren’t Muslims must go there. It will consume them while the Stoker [Allah] increases the heat. They had called Allah’s Apostle a liar. They claimed, ‘You are nothing but a sorcerer.’ So Allah destroyed them.»

          Ishaq:348 «They retreated in all directions. They rejected the Qur’an:and called Muhammad a liar. But Allah cursed them to make his religion and Apostle victorious. They lay still in death. Their throats were severed. Their foreheads embraced the dust. Their nostrils were defiled with filth. Many a noble, generous man we slew this day. We left them as meat for the hyenas. And later, they shall burn in the fires of Hell.»

          Ishaq:349 «The battle will tell the world about us. Distant men will heed our warning. The infidels may cut off my leg, yet I am a Muslim. I will exchange my life for one with virgins fashioned like the most beautiful statues.»

          Ishaq:357 «Their leaders were left prostrate. Their heads were sliced off like melons. Many an adversary have I left on the ground to rise in pain, broken and plucked. When the battle was joined I dealt them a vicious blow. Their arteries cried aloud, their blood flowed.»

          Ishaq:308 «Muhammad halted on a sandhill and divided the booty Allah had given him. They congratulated him on the victory Allah had granted. But one of the warriors replied, ‘What are you congratulating us about? We only met some bald old women like the sacrificial camels who are hobbled, and we slaughtered them!’ The Apostle smiled because he knew that description fit .»

          Tabari VII:81 «The next day I went to the Prophet. He was sitting with Abu Bakr, and they were weeping. I said, ‘O Messenger of Allah, tell me, what has made you weep? If I find cause to weep, I will weep with you, and if not, I will pretend to weep because you are weeping.’ The Prophet said, ‘It is because of the taking of ransoms. It was laid before me that I should punish them instead.’ Allah revealed: ‘It is not for any Prophet to have captives until he has made slaughter in the land.’ After that Allah made booty lawful for them.»

          Tabari VII:98 «The Messenger ordered Zayd [the prophet's former slave turned adoptive son] out on a raid in which he captured a Quraysh caravan led by Abu Sufyan at a watering place in Najd…. A number of their merchants set out with a large amount of silver since this was the main part of their merchandise. They hired a man to guide them along this route. Zayd captured the caravan and its goods but was unable to capture the men. He brought the caravan to the Prophet.»[If this isn't piracy and terror the words need to be redefined.]»

          Tabari VII:98 «The reason for this expedition was the Quraysh said, ‘Muhammad has damaged our trade, and sits astride our road. If we stay in Mecca we will consume our capital.’ …The news of the caravan reached the Prophet, as did the information that it contained much wealth and silver vessels. Zayd therefore intercepted it and made himself master of their caravan. The fifth (khums) was twenty thousand dirhams; Allah’s Apostle took it and divided the other four fifths among the members of the raiding party. Furat was taken captive. They said to him. ‘If you accept Islam the Messenger will not kill you.’»

          Qur’an:3:150 «Soon We shall strike terror into the hearts of the Infidels, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority: their abode will be in the Fire!»
          Ishaq:395 «Muslims, if you listen to the unbelievers you will retreat from the enemy and become losers. Ask Allah for victory and do not retreat, withdrawing from His religion. ‘We will terrorize those who disbelieve. In that way I will help you against them.’»

          Qur’an:33:9 «O ye who believe! Remember the Grace of Allah, on you, when there came down an army. But We sent against them a hurricane and forces that ye saw not. Behold! They came on you from above you and from below you, and behold, the eyes became dim and the hearts gaped up to the throats, stupefied with terror, and ye imagined various vain thoughts about Allah!»

          Ishaq:461 «Muhammad besieged them for twenty-five nights. When the siege became too severe for them, Allah terrorized them. Then they were told to submit.»

             0 liker

  • Shakir

    Det var veldig leit å høre at 4 norske soldater mistet livet. Men Jan?? Isteden for å helle bensin på bålet og kjøre den propaganda overskriften som» Muslimsk ondskap». Hadde det ikke vært bedre om du går litt nærmere sømmene og prøver å finne hvor problemet ligger?? Jeg tar sterkt avstand fra terror handlinger begått mot sivile. Men denne kan vi neppe kalle terror aksjon siden det er mot et militært mål?? Det er jo nettopp derfor vi ikke kaller de norske heltene for terrorister fordi de angrep bare militære mål!! Når du skriver sånne overskrifter så skaper det bare mer hat og større avstand til folk som allerede er dårlig integrerte! Er det dette som er målet med denne svertekampanjen din?? Deres tilstedeværelse og med den gigant fortjenesten til norske våpenprodusenter så avler dere bare mer ekstremisme!! Jeg skal love deg en ting Jan. Terrorister blir aldri ferdig fordi da må dere utslette hele landet! Du må drepe mannen som jobber i butikken fordi du har bombadert butikken og leiligheten hans. Og nå er han tørst etter hevn! Du må drepe en vanlig familie far fordi du nettopp bomba huset hans med kone og barn. Fordi dere skulle ha ut noen terrorister som gjemte seg der mot familiens vilje. Da hjelper det lite å si unnskyld for at vi grilla familien din. tror du pappaen bare sier ikke noe problem dere gjør bare jobben deres?? Nei han kommer til å slutte seg til en gruppe som er ute etter hevn! Hva hadde du gjort hvis du var en afghaner eller palestiner, iraker som kom hjem etter jobb og så huset ditt jevnet med jorden der din datter og sønn som ikke var er enn 7-8 år gamle var delt i flere biter?? Hvilken unnskyldning kunne du godta da?? Kan mann egentlig unnskylde en så fatal feil?? Jeg regner med at han første offiseren som dukker opp og sier sorry sir det var ikke meningen. Ja da hadde du nok drept han med bare nevene eller?? Dersom du skal drepe familien til sivile uskyldige folk så bør du sørge for at du dreper hele slekta for ikke å få hevnaksjoner!!

       0 liker

    • Det er tydelig at enkelte personer ikke er lesedyktige. Så du har rett i at jeg bør forandre overskriften, fra «i kampen mot muslimsk ondskap» som jeg skrev i førsteutkastet, til «i kampen mot Taliban». Så kan det ikke misforståes. Men det betyr jo det samme. For det er jo Taliban som jeg i denne artikkelen stempler som «onde muslimer».

         0 liker

      • TRIST.. men så lenge norge invaderer vil liv gå tapt..

        De er onde muslimer??:.. De er ikke noe mer onde enn kapitalistiske schvin som invaderer landet og dreper langt fler uskyldige på et år.. enn det taliban har gjort gjennom hele sin eksistens..

           0 liker

        • Anonym

          Ingen andre enn muslimer og islam er skyld i konfliktene og krigene som er i dag, resten prøver å stoppe islamistenes herjinger og tyranisering.

             0 liker

        • Anonym

          PAKISTAN: This, and worse, is what happens in any country that has a MUSLIM majority
          Christian Professor savagely beaten for refusing to convert to Islam. Christian students expelled from school for refusing to convert to Islam. And these are the lucky ones. Usually Christians are killed for this “crime.”
          barenakedislam.wor…s-a-muslim-majority/

             0 liker

  • Kari

    Bra skrevet, Jan!

       0 liker

  • Lasse

    Jeg vil bare si takk til deg, Simonsen. Meget godt skrevet,

       0 liker

  • Maj

    Til Jan Simonsen.

    Jeg er iraker som har tjenestegjort i forsvaret.
    Jeg er også muslim.

    Hva tjener du på å skrive sånt?
    Hvorfor vil du vise hatet ditt så åpenlyst?
    Er det for å såre meg og mine?

    Jeg syns det er så synd at sånne som deg gjør sånt om og om igjen.

    Jeg har aldri beskyldt kristne for at de har drept mange millioner under 1 og 2 verdenskrig.

    Hvorfor er det slik at vi muslimer aldri vil finne på å gjøre noe som det du gjør nå, nemlig å angripe religionen islam fordi noen terrorister påstår at de er det.

    Det er så trist.

    Vi muslimer aldri sagt at kristne har drept i Vietnam, Irak, korea, somalia og mange andre plasser.

    Borgekrigen i Rwanda mellom kristne og muslimer, der kristne slaktet mange tusen muslimer, men vi nevnte ikke noenting om kristendommen, av respekt for alle kristne som ikke var endel av det.

       0 liker

    • Ruben

      Å herregud, kan du lese eller? Seriøst, skjerp sansene litt og les hva han faktisk skriver.

      «Jeg er iraker som har tjenestegjort i forsvaret.»
      Hei, jeg er en nordmann som har tjenestegjort i forsvaret.

      «Jeg er også muslim.»
      Er du en ond muslim?

      «Hva tjener du på å skrive sånt?»
      Vise sin avsky for Taliban og terrorisme, og fortelle oss at de døde soldatene burde hedres for sin innsats.

      «Hvorfor vil du vise hatet ditt så åpenlyst?»
      Fordi Taliban er terrorister som må nedkjempes.

      «Er det for å såre meg og mine?»
      Tilhører du Taliban?

      «Jeg har aldri beskyldt kristne for at de har drept mange millioner under 1 og 2 verdenskrig.» Hvorfor ikke? De fleste var vel kristne, men sikkert litt av hvert. Men hvis du leser litt i historiebøkene, så ser du at religion var ikke noe som var med i bildet i noen av krigene. Taliban derimot, bruker sin religion for å rekruttere medlemmer og få støtte. Noe totalt annet.

      «Hvorfor er det slik at vi muslimer aldri vil finne på å gjøre noe som det du gjør nå, nemlig å angripe religionen islam fordi noen terrorister påstår at de er det.»
      Kritisere egen religion høres litt merkelig ut kanskje? Er de ikke muslimer da?

      «Borgekrigen i Rwanda mellom kristne og muslimer, der kristne slaktet mange tusen muslimer, men vi nevnte ikke noenting om kristendommen, av respekt for alle kristne som ikke var endel av det.»
      Vi? Er du en representant for muslimene plutselig? Ingen gode kristen hadde tatt seg nær av det om du gjorde det! Kristne er like ulike hverandre som dag og natt. Vi er individualister, har egne tanker og meninger.

      Men takk for kommentaren, mere syting fra misforstående muslimer er bare godt å se…

         0 liker

    • Anonym

      Muslimer har drept over 270 millioner mennesker!

      Bare de to siste måneder er det registrert 1320 drap på sivile mennesker, og det er 1591 som er kritisk skade av disse freds elskede Muslimene!

      Muslimene hadde et godt, og blodige forhold til Hitler. Han likte nok Koran den er jo full av
      Jødehat!

      “The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharkad tree, (evidently a certain kind of tree) would not do that because it is one of the trees of the Jews.” (related by al-Bukhari and Moslem).

      Og ellers kan jeg si at du også høres ut som en som er lurt opp i stry av djevelen, du ser ikke hva islam er, hvordan den er, hadde du åpnet sinnet ditt, ville du ha oppdaget at det ikke er kjærlighet for Gud, men for satan…. http://www.youtube.com/watch?v=cHq25tnZoFs

      History of Hitler and Muslim Waffen SS

      http://www.youtube.com/watch?v=Q3pq1KIUZb4

         0 liker

  • Javel

    Det er både rørende naivt og ignorant å tro at vi skal kunne forandre verden ved å sende noen få menn ut i krig på fremmed jord. Vi pisser i havet her vi sitter i vår lille, vestlige pappeske!

    Vi «bekjemper» ingen verdens ting i Afghanistan. Vi bidrar kun til å ØKE motstanden mot vår tenkemåte -- det eneste disse to siste av USAs kriger (Afghanistan og Irak) har bidratt til, er at langt flere hater vesten Enda Mer. Selv en oppblåst blære som Jan Simonsen burde kunne se det!

    Formålet med å gå inn i Afghanistan og Irak var heller aldri å bedre kårene til undertrykte kvinner. Gå tilbake til nyhetssakene fra 2001-2003 for å se propaganda-aparatet som kjørte på fra USA for å få istand denne herligheten.
    Taliban Var riktig nok i Afghanistan, og selv jeg kan se at USA trengte å gjøre noe i den forbindelse -- selv om framgangsmåten førte til et horibelt resultat som utspiller seg idag.
    Taliban eller Al-Qaeda var slett ikke i Irak -- det er de i nå! Irak hadde heller ikke masseødeleggelsesvåpen…

    Om hensikten var å skape en bedre verden (noe jeg tviler sterkt på), finnes det en lang liste steder i verden hvor menneskerettigheter og kvinners kår står langt dårligere enn de gjorde i disse landene.
    At men nå dytter dette argumentet forran seg for å legalisere denne krigføringen gjør meg rett og slett kvalm.

       0 liker

  • Terje B

    ER enig i det du skriver Jan selv om du skulle ha brukt et annet ordvalg. Taliban er en terrororganiasjon som har gitt store deler av det afghanske folk mye lidelse. Ikke minst kvinner og jenter med blant annet gassangrep mot skoler de går på etc. Nettsteder som truthtube.tv viser blant annet en 12 år gammel gutt rekrutert av Taliban som skjærer av hodet til en mann med en sløv kniv. Det er slikt som må stoppes. Desverre er det slik at grupperinger som Taliban må bekjempes med militærmakt. Akkurat som Adolf Hitler ikke kunne bli bekjempet med diplomati og dialog så gjelder det dette også. Mange vil skrike ut at imperialistmakten USA og dens allierte får som fortjent. Det blir for tynt. For å si det slik. De har ikke akkurat blitt rike på denne krigføringen. De prøver å fremme mulighetene for mer moderate krefter i Afghanistan til å styre, bygge skoler som jenter kan gå på, gi afghanere en sjanse til å bygge et bedre samfunn. Ja det er en del afghanere som er kritisk grunnet sivile tap. Noen tap er grunnet militær inkompetanse, andre grunnet at Taliban kynisk bruker sivile som skjold. Jeg er åpen for at visse strategier muligens må endres, men en ting må være klart! VI KAN IKKE TILLATE OSS Å GI ETTER FOR TERRORISME!!!!!

       0 liker

  • M.M

    Hallo Jan.

    Har verken noe imot det ene eller det andre. Men synts du burde endre overskriften fra de falne soldatene er våre helter i kampen mot muslimsk ondskap til De falne er våre helter i kampen mot Taliban.
    For jeg må være ærlig å si at det var ubehagelig og lese den overskriften. Håper du skjønner at dette kan såre.
    Hilsen Ola Nordmann:)

       0 liker

  • Magnus Oliver Olsen

    Problemet er overskriften!»De falne soldatene er våre helter i kampen mot MUSLIMSK ONDSKAP». forstår du nå? Det er det folk reagrer på.

       0 liker

    • Nei det har jeg egentlig problemer med å forstå ettersom Taliban jo nettopp representerer «muslimsk ondskap», men det får så være. Jeg endret overskriften ganske raskt, som du ser, slik at vi slipper en ørkesløs debatt om ordbruk, når poenget er at våre soldater bekjemper Taliban med risiko for å miste eget liv, og Taliban er altså en muslimsk terroristbevegelse som representerer det ytterste av ondskap.

         0 liker

    • M.M, så det er «ubehagelig» å lese sannheten?
      Du er en av de ignorante venstrevridde, hjernevaska og troskjyldige nordmenn som har en utopi av et multikulturellt paradis innprentet i skallen. Du og dine likesinnede lever på en løgn plantet i dere av etterkommere av Karl Marx. Denne destruktive ideologien om et drømmesamfunn som aldri kommer til å eksistere på denne jord. Nå må dere sauer fan ta meg våkne opp! Islam er vår største trusel. Der finnes ikke «snille» muslimer og «onde» muslimer. ALLE muslimer tilhører samme ideologi. Når tiden er moden, vil ALLE muslimer stå samlet om sin ideologi. Tror dere viskelig at «snille» muslimer bryr seg katta om «fedrelandet» Norge?
      Våkn opp for fan!

         0 liker

  • Nils

    IDIOT! Ikke bruk dette til å spre dit hat!

       0 liker

  • Nå må dere muslimer slutte å kalle islam for religion. Kall en spade for en spade og si at islam er en søppel ideologi på linje med nazisme. Søppel er søppel uansett om en pdofil drapsmann og sadist for 1500 år siden påstod noe annet.

       0 liker

  • Javel

    Jan Mayen:
    Så bra at du har skjønt det! Særlig siden 1400000000 ikke har oppfattet det enda, er det bra at iallefall Du har skjønt det, så du kan opplyse de og få de inn på den rette vei.

    Vet ikke om jeg skal le eller gråte…

       0 liker

    • Ruben

      Og de 1400000000 lever et godt liv ser jeg.

         0 liker

    • Anonym

      Du må lese Korane og bibelen da vil du se at islam dreier seg ikke om å ha kjærlighet for Gud, det dreier seg om å ha kjærlighet for Muhammed.

      Kjærlighet er ikke å drepe noen man ikke liker, ei heller å steine/drepe en som ikke tror på den samme religionen som de selv. Kjærlighet dreier seg om å tilgi å ha respekt for andre, og deres meninger.

      Og ellers kan jeg si at du høres ut som en som er lurt opp i stry av djevelen, du ser ikke hva islam er, hvordan den er, hadde du åpnet sinnet ditt, ville du ha oppdaget at det ikke er kjærlighet for Gud, men for satan….

         0 liker

  • Terje B

    http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2008

    Advarsel…sterke bilder

       0 liker

  • Abrim

    Er også muslim, men opplever ikke Simonsens innlegg som angrep på meg -- men de som misbruker islam. Her tror jeg man leser litt i kontektst hvilke parti Simonsen tilhørte. Det er over en milliard av oss. Ingen ville kunne si saklig at det er over en milliard onde av oss.

       0 liker

    • Glimrende skrevet Abrim. Det er millioner av gode muslimer, og noen få som er både onde og livsfarlige og som må bekjempes med alle lovlige midler. De fleste som blir myrdet av Taliban er andre muslimer. Derfor bør både det store flertallet av muslimer verden over og alle oss andre stå sammen i å bekjempe denne ondskapen.

         0 liker

    • Anonym

      Friends

      Here is a Muslim from London who Walid has debated with when he was on Irish TV a few years ago, who says it exactly how it is with Islam and what Walid has been explaining for years.

      http://www.shoebat.com/videos/CBNreport.php

      Spread the News with all your friends who continue to delude themselves of the peaceful nature of Islam. Even if most Muslims are peaceful but the theology is not and a 1% carry out violence that is about 15 million jihadists, about nine times greater than the United States armed forces. If ten percent perform Jihad that is 150 million violent Muslims.

      The mindset of this Muslim who praised the 911 hijackers as the «magnificent 19″ is the problem we do not wish to accept as main stream thinking. Unless the main stream media and political leaders in the West awaken and speak the truth like Erick Stakelbeck, Walid Shoebat, Robert Spencer and a few others in the USA we will be like Europe in a few years and we will be intimidated by these thugs.

      Keith Davies
      Walid Shoebat Fdn

         0 liker

  • Shakir

    Jan Mayen@ Det var riktig nebb som kvakk. Du er den største avskummen som eksisterer. Jeg syntes synd på moren din! Jævla svinepels.

       0 liker

    • Anonym

      It’s all about Afghanistan, isn’t it?

      Yep, it’s all about Afghanistan and…

      India and the Sudan and Algeria and Iraq and New York and Pakistan and Israel and Russia and Chechnya and the Philippines and Indonesia and Nigeria and England and Thailand and Spain and Egypt and Bangladesh and Saudi Arabia and Ingushetia and Dagestan and Turkey and Morocco and Yemen and Lebanon and France and Uzbekistan and Gaza and Tunisia and Kosovo and Bosnia and Mauritania and Kenya and Eritrea and Syria and Somalia and California and Kuwait and Virginia and Ethiopia and Iran and Jordan and United Arab Emirates and Louisiana and Texas and Tanzania and Germany and Australia and Pennsylvania and Belgium and Denmark and East Timor and Qatar and Maryland and Tajikistan and the Netherlands and Scotland and Chad and Canada and China and Nepal and the Maldives and Argentina and Mali and Angola and the Ukraine and Norway and…

      …and pretty much wherever Islam is taken seriously:

      «O ye who believe! Fight those of the disbelievers who are near to you, and let them find harshness in you,and know that Allah is with those who keep their duty» Qur’an, Sura 9:123

         0 liker

    • Anonym

      It’s 2010 yet Shakir and these sick barbarians are stuck in the middle ages. youtube.com/watch?…ture=player_embedded

         0 liker

  • Svensk A-stan Veteran

    Som svensk A-stan veteran beklagar jag nyheten att fyra vapenbröder från vårat västliga grannland har avlidit. Mitt varmaste deltagande i sorgen till familjerna och anhöriga.

    Vila stilla Norska hjältar.

    MOT soldat FS15.

       0 liker

  • Sergio Alexis

    Kjære Jan Simonsen. Det betyr ingenting hva du mener når du skriver noe så ekstremt som «muslimsk ondskap.» Det eneste du gjør med dette språket er å spre hat og splittelse. Og da er det plutselig DU som er på side med de ekstreme kreftene du påstår du «kjemper» i mot.

    «Jødisk ondskap» er et språk som passer bedre Hamas. Støtter du Hamas?

    «Kristen terror» er det mange som bruker om flere invasjoner gjennom historien. Er du enig med dem som bruker/brukte slike betegnelser? Og hvor har dette ført menneskeheten? Framover?

    Et tips til deg: Ekstremister slåss mot ekstremister. Kloke mennesker slåss mot kunnskapsløse og trangsynte -som deg, kanskje?

    PS! Så snakker du om inkluderende og eksluderende fellseskap et sted. Er det noen som jobber for mer eksludering enn deg?

       0 liker

    • Anonym

      Og ellers kan jeg si at du høres ut som en som er lurt opp i stry av djevelen, du ser ikke hva islam er, hvordan den er, hadde du åpnet sinnet ditt, ville du ha oppdaget at det ikke er kjærlighet for Gud, men for satan….

      Her har du bare litt av det «jødisk ondskap» som står i Koranen:

      Qur’an 2:61 «Humiliation and wretchedness were stamped on the Jews and they were visited with Allah’s wrath.»

      Qur’an 4:44 «Have you not considered those to whom a portion of the Book has been given? They traffic in error and desire that you should go astray. But Allah has full knowledge of your enemies. Of the Jews there are those who displace words from their (right) places, saying, ‘We hear and we disobey’ with a twist of their tongues they slander Faith…. Allah has cursed them for disbelief.»

      Qur’an 4:47 «O you People of the Book to whom the Scripture has been given, believe in what We have (now) revealed, confirming and verifying what was possessed by you, before We destroy your faces beyond all recognition, turning you on your backs, and curse you as We cursed the Sabbath-breakers, for the decision of Allah Must be executed.»

      Qur’an 4:160 «For the iniquity of the Jews We made unlawful for them certain (foods) in that they hindered many from Allah’s Way, that they took usury, though they were forbidden, and that they devoured men’s wealth on false pretenses, We have prepared for those among them who reject [Islamic] Faith a painful doom.»

      Qur’an 5:59 «Say: ‘People of the Book! Do you disapprove of us for no other reason than that we believe in Allah, and the revelation that has come to us and that which came before?’ Say: ‘Shall I point out to you something much worse than this by the treatment it received from Allah? Those who incurred the curse of Allah and His wrath, those of whom He transformed into apes and swine.»

      Qur’an 2:64 «But you [Jews] went back on your word and were lost losers. So become apes, despised and hated. We made an example out of you.»

      Ishaq:240 «The Jews are a nation of liars…. The Jews are a treacherous, lying, and evil people.»

      Qur’an 33:26 «Allah made the Jews leave their homes by terrorizing them so that you killed some and made many captive. And He made you inherit their lands, their homes, and their wealth. He gave you a country you had not traversed before.»

      Ishaq:250 «The bestial transformation occurred when Allah turned Jews into apes, despised.»

      Qur’an 59:14 «The Jews are devoid of sense. There is a grievous punishment awaiting them. Satan tells them not to believe so they will end up in Hell.»

      Ishaq:254
      Qur’an 2:96 «We will not remove a Jew from the punishment. They know the shameful thing that awaits them.»

      Qur’an 4:55 «Sufficient for the Jew is the Flaming Fire!»

      Qur’an 88:1 «Has the narration reached you of the overwhelming (calamity)? Some faces (all disbelievers, Jews and Christians) that Day, will be humiliated, downcast, scorched by the burning fire, while they are made to drink from a boiling hot spring.»

      Tabari VIII:116 «After his return from Hudaybiyah, Allah’s Messenger marched against Khaybar. He halted with his army in a valley between the people of Khaybar and the Ghatafan tribe to prevent the latter from assisting the Jews.»

      Ishaq:264 «A notable Jew spoke to the Apostle, twisting his tongue. He attacked Islam and reviled it, so Allah sent down, ‘Allah knows best about your enemies. Some of the Jews change words from their contexts and say: «We hear and disobey,» twisting their tongues and attacking the religion so Allah cursed them.’»

      Tabari VIII:121 «Ali struck the Jew with a swift blow that split his helmet, neck protector, and head, landing in his rear teeth. And the Muslims entered the city. Muhammad conquered the [Jewish] neighborhood. Safiyah was brought to him, and another woman with her. Bilal led them past some of the Jews we had slain including the woman’s dead husband. When she saw them, the woman with Safiyah cried out, slapped her face, and poured dust on her head. When Allah’s Prophet saw her, he said, ‘Take this she-devil away from me!’»

      Bukhari:V4B53N380 «Umar expelled all the Jews and Christians from Arabia. Allah’s Apostle after conquering Khaybar thought of expelling the Jews from the land which, after he conquered it, belonged to Allah, Allah’s Apostle and the Muslims. But the Jews requested Allah’s Apostle to leave them there on the condition that they would do the labor and get half of the fruits (the land would yield). Allah’s Apostle said, ‘We shall keep you on these terms as long as we wish.’ Thus they stayed till the time of Umar’s Caliphate when he expelled them.»

      Tabari VIII:130 «The Messenger said during his final illness, ‘Two religions cannot coexist in the Arabian Peninsula.’ Umar investigated the matter, then sent to the Jews, saying: ‘Allah has given permission for you to be expelled; for I have received word that the Prophet said that two religions cannot coexist in Arabia.»

      Ishaq:517 «Khaybar was stormed by the Apostle’s squadron, fully armed, powerful, and strong. It brought certain humiliation with Muslim men in its midst. We attacked and they met their doom. Muhammad conquered the Jews in fighting that day as they opened their eyes to our dust.»

      Ishaq:524 «We cannot accept the oaths of Jews. Their infidelity is so great they swear falsely.»

      Qur’an 59:14 «They [Jews] will not fight against you save in fortified townships. Their hostility and hatred amongst themselves is strong: you would think they were united, but their hearts they are divided. That is because these [Jews] are a people devoid of sense.»

      Ishaq:245 «Do you love Jews and their religion, you liver-hearted ass, and not Muhammad? Their religion will never march with ours…. Jews make false professions about Islam. So Allah sent down: ‘Satan wishes to lead them astray.»

      Ishaq:248 «Allah increases their sickness. A tormented doom awaits the Jews. Allah said, ‘They are mischief makers. They are fools. The Jews deny the truth and contradict what the Apostle has brought. I will mock them and let them continue to wander blindly.’»

      Tabari VII:158 «The Messenger of Allah besieged the Nadir Jews for fifteen days. In the end they made peace with him on the condition that the Prophet would not shed their blood and that their property and possessions would be his.»

      Qur’an 5:13 «But because of their breach of their covenant We cursed the Jews, and made their hearts grow hard. They change the words from their (right) places [the illiterate prophet pronounced] and forget and abandon a good part of the message that was sent them. Nor will you cease to find deceit in them. And because of their breaking their covenant We have cursed them. They altered words from their context and they neglected a portion of the message they were reminded of.»

      Qur’an 5:41 «Or it be among the Jews, men who will listen to any lie. They change the context of the words from their (right) times and places…. For them there is disgrace in this world, and in the Hereafter a heavy punishment.»"

      Qur’an 5:42 «They are fond of listening to falsehood, of devouring anything forbidden; they are greedy for illicit gain!»

      Qur’an 5:44 «It was We who revealed the Torah. By its standard the prophets judged the Jews, and the prophets bowed (in Islam) to Allah’s will, surrendering. For the rabbis and priests: to them was entrusted the protection of Allah’s Scripture Book; they were witnesses of it. Therefore fear not men, but fear Me, and sell not My revelations for a miserable price.»

      Qur’an 5:64 «The Jews say: ‘Allah’s hands are fettered.’ Be their hands tied up and be they accursed for the blasphemy they utter. Nay, both His hands are widely outstretched, giving [Muslims Jewish booty] as He pleases. Amongst them we have placed enmity and hatred till the Day of Doom. Every time they kindle the fire of war, Allah does extinguish it. But they strive to do mischief on earth.»

      Qur’an 98:1 «Those among the People of the Book, who disbelieve and are idolaters, would never have been freed from their false religion if the Clear Proofs had not come to them. An Apostle of Allah came reading out of hallowed pages…. They were commanded to serve Allah exclusively, fulfilling their devotional obligations, and paying the zakat. Surely the unbelievers and idolaters from the People of the Book will abide in the Fire of Hell. They are the worst of creatures.»

      Qur’an 5:78 «Curses were pronounced on the unbelievers, the Children of Israel who rejected Islam, by the tongues of David and of Jesus because they disobeyed and rebelled.»

         0 liker

    • Dersom det blir utført ren ondskap i kristendommens navn kan man selvsagt snakke om «kristen ondskap», og det har sikkert forekommet i løpet av historien, mange steder. Taliban utfører ondskap i religionens navn. Derfor er betegnelsen «muslimsk ondskap» dekkende for denne bevegelsen. De fleste muslimer er selvsagt ikke onde, men Taliban er ond, og det må det være tillatt å si i klartekst uten å bli beskyldt for å være ekskluderende. Jeg jobber for å ekskludere ondskap, og kommer til å fortsette med det.

         0 liker

  • potetrepublikken.norge!

    hva med saudi-arabia som praktiserer islam enda sterkere enn taliban. hvorfor angriper ikke usa og norge arabia?? islam har ingenting med taliban å gjøre.
    skolene dere snakker om blir bombet av dronefly av usa. jeg ser på asiatiske tv kannaler,hvor usa norge dreper usyldge mennsker hver eneste dag. ikke rart taliban blir sterkere, pell dere ut fra afg. og jan du kan jo dra dit og leke rambo,hvis du ikke liker islam.
    stakkars muslimene som pakistanere som har mistet mest soldater,og lidd mest i denne krigen. bare for usa og norge. og hva får muslimer for dette,folk som jan hater oss….ikke rart vi ikke vil intigrere oss i norske sammfunnet. dere er fulle av hat. ikke glem at det var usa,som skapte taliban for å besjempe sovjet.
    dere nordmenn blir sett som terrorister i afg,dere har ingenting der å gjøre. kom tilbake og ta imot afg flyktninger,det er dere flinke til. vesten præver å tre vestens demokrati over huet på muslimene,og her i norge prøver muslimene tre islam over huet på vesten.men forsjellen ER AT VI MUSLIMER BRUKER IKKE VÅPEN. jan du ser ut som en taliban selv..burde barbere deg…

       0 liker

    • Anonym

      Feil, det er dere som er full av hat! Og ellers kan jeg si at du høres ut som en som er lurt opp i stry av djevelen, du ser ikke hva islam er, hvordan den er, hadde du åpnet sinnet ditt, ville du ha oppdaget at det ikke er kjærlighet for Gud, men for satan….

         0 liker

  • norsk

    usa har gjort norske soldater til terrorister. de har blitt hjernevasket av usa. kom dere hjem,vi har tapt denne krigen.

       0 liker

  • Anonym

    Ære være de falne. Vi får trøste oss med at våre soldater tar langt flere Taliban-opprørere enn opprørerne tar Nato-soldater. Det vitner bakholdsangrepene med veibomber mye om. Underdogen bruker selvsagt shittriksene når fienden er massivt overlegen i teknologi og utstyr. De sier 91 drepte Nato-soldater i juni. Da sier jeg 2000 drepte opprørere. Det hjelper lite å rope på Allah og gripe etter latterlige basukaer og AK-rifler når de får raketter, helikoptre og teppebombing til svar. Ære våre falne.

       0 liker

  • Sara

    eg vil bare si takk til deg, Simonsen. Meget godt skrevet,

       0 liker

  • Benjamin Jensen

    Det er godt mulig man skulle ha formulert det til islamsk ondskap,og ikke muslimsk ondskap.Det handler om identitet og muslim er noe man er født,ikke valgt.Jeg er stolt av norske soldater i afghanistan,uansett folkeslag.Ellers så syntes jeg det var bra skrevet.

       0 liker

  • propaganda

    gi taliban stridsvogner og kampfly så får dere se .
    brukt 9 aå på beskjempe taliban? og enda ikke klart det?
    de er bare der og stjeler natur ressusjer.
    slutt å hjelpe taperne usa. norge har aldri vunnet en eneste krig,de er ikke skapt for å krige. kom hjem og ta imot afganere til norge. gjør det dere er flink til. ta imot flere muslimer..

       0 liker

  • Winston

    Taliban misbruker ikke islam -- de handler fullt i tråd med hva Muhammed selv gjorde og foreskrev i sitt voldelige makkverk av en bok kalt Koranen, pluss sirat og hadithene. Eksemplene er mange!

    Vennligst ikke la dere lure av folk som spiller såret «fordi islam er så misforstått». Taliban ER muslimer, handler i tråd med Koranen, og utfører MUSLIMSK ONDSKAP.

    Av og til kan det uttrykkes bedre på engelsk:

    «What is factually correct is not always politically correct»

       0 liker

    • benjamin jensen

      Det er viktig og skille på muslimere og islam fordi det er så mange muslimere som lever i samme forfall som mange av oss kristne gjør.En praktiserende muslim,hvis han følger sin bok,vil til slutt handle helt i tråd med taliban,så det er riktig det du skriver.Men for en muslim så handler det også om identitet ikke relgion.

         0 liker

    • Anonym

      Islam «underkastelse» baserer seg 100% på profeten Muhammeds lære. Noe moderat Islam «underkastelse» finnes ikke.

      Hvorfor har de «moderate» muslimene ikke ustedet en fatwa mot Osama Bin Laden, han har vel brakt Islam i vanry?

         0 liker

  • Bella

    Herre jesus..

    Jeg kan si helt ærlig, jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, og det er ikke så mange av dere her heller..

    ONDE MUSLIMER ER IKKE = ALLE MUSLIMER

    vi prøver igjen :

    ONDE MUSLIMER ER IKKE = ????

    (rigtig svar: alle muslimer)

    SÅ: onde muslimer, burde bli fengslet, men ikke gode muslimer!! veldig lett egentlig 1+1 = 2

    (så lett var det Jan skrev)

       0 liker

  • Mounadi

    Krigen bare gjør problemet enda vanskligere, historien sier at ingen har vant krigen der , engelskmennene ble nesten utryddet , russere…og ingen i verden har slatt e guerilja krig , Karzai er en korrupt , noen er helt sikker paa at han er en narkoman, tilstanden i Afghanistan kan man ikke forandre paa kort sikt , man maa forandre mentaliteten og det er et arbeid som tar 20-30 aar gjennom utdanning , hjelpe dem med infrastrukturer,Kanadiske solder prøver aa gjøre det ..men hver gang amerikanere ødelegger det hele ved aa bombe sivile…Du kan aldri tvunge noen paa noe uansett makten som ligger bak..terrorister, fanatikker …dette er et vare ingen vil kjøpe…hvis man vil oppnaa noe Der , det gaar gjennom tilliten.

       0 liker

  • Først vil jeg lyse fred over de som mistet livet i denne tragedien. Hvorfor ingen ville gjøre det her, kan svare for seg selv, inne i seg selv. Empatien er visst en distanse unna. Så til skribentene her;

    Jeg kan ikke forstå de muslimer som har skrevet her inne, for deres medfølelser for våre soldater er lik null i språket deres.

    Hva står det på Fatwa Online om non-muslims and friendship ?

    O you who believe! do not take for intimate friends from among others than your own people; they do not fall short of inflicting loss upon you; they love what distresses you; vehement hatred has already appeared from out of their mouths, and what their breasts conceal is greater still; indeed, We have made the communications clear to you, if you will understand.
    Qur’an 3:118

    O ye who believe! take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them. Verily Allah guideth not a people unjust.
    Qur’an 5:51

    Accept a gift for the purpose of dawah, but not because you love them (others).

    Når barn, ungdom og voksne får dette limt inn i skallen , som vi vet barn på Gaza får i opplæring, ja hvor vil dere forsøke å gå neste gang.

    Jeg kunne skrevet bøker om hva de lærer på «landsbygda» og hva de ønsker å oppnå som voksne.

    Jeg spør : Hvor er empatien og kjærligheten til din neste. Muslimske konvertitter til kristendommen snakker om nestekjærligheten de ikke opplevde.

    En invasjon er å overta alle sentrale offisielle ledd, er det gjort i Afghanistan av noen ekstern makt? Styres Taliban av noen offisielle organer ? Er Taliban autorisert på noen vis ? Nei på alle punkter !

    Da er Taliban en organisasjon som bekjemper det offisielle Afghanistan ! Dette er kalles for borgerkrig og har internasjonale sikkerhetsbestemmelser utover FN’s sedvanlige praksis faktisk.

    Så er de politiske aspekter som ruller inn med Hamid Karzai, men det er en annen debatt.

    Mine tanker går til de etterlatte, venner og bekjente.

       0 liker

  • potetrepublikken.norge

    norske dreper deres barn og de dreper nordmenn. sånn er det når dere går til krig, disse soldatene døde forgjeves. synd å si det,men det er fakta. dere har okkupert et land,og dreper dem. hva forventer dere?
    hva slags tillit,trur dere norske soldater har ,når norge driver med karikaturtegninger og lattliggjør islam. noe disse mennskene er villig til dø for. nå er det norske som er i søkelyset i afg, drept mange dansker soldater,de tegnet også karikatur . synd men fler vil dø forjeves…vær klar med flere kister… dere selv har valgt dette…. usa som tjener på dette….de bruker dere som agn mot terrorister…..kom dere hjem hvis dere vil overleve…

       0 liker

  • torgrim hagaseth

    Det er gode grunner for nærvær i Afghanistan. Men når norske ungdommer blir drept er prisen for høy å betale.

    Jeg er usikker på om det er riktig at Norge deltar der nede.

       0 liker

    • Torgrim: Jeg er også i tvil om det er mulig å vinne krigen der nede, men vi får håpe at den offensiven som starter i disse dager fører til resultat. Det viktigste er vel at ingen norske soldater tvinges mot deres vilje til å reise til Afghanistan. De får et tilbud og en mulighet, og er selv i stand til å vurdere risiko i forhold til det positive arbeidet de mener de kan utføre. Det er gode mennesker som velger å kjempe for det gode frivillig.

         0 liker

  • Pegasus

    «De fallne -- våre helter i kampen mot Taliban.»

    Fire familier har i dag mistet sine. Norge har mistet ytterligere fire unge soldater. De pårørende som sitter igjen, leter etter mening. Det samme bør vi gjøre. Jeg håper de pårørende finner trøst i at deres unge ville gjøre en insats for andre og mange har nok grunn til å være dem takknemlige.
    At Jan Simonsen i det hele tatt mener seg verdi å kommentere disse soldaters bortgang, provosrere. Politikere farter rundt i verden og sier: «Vi er med.» Bidraget deres, og det gjelder også Simonsen, består i den heroske handling å sende andre ut for å dø. Selv sitter de trygt og godt, varme og mette på sine brede ender og ryster trist på hodene…
    Sannheten er at dette er meningsløst. Verden har ikke blitt et lykkeligere sted på grunn av disse fires bortgang.
    Om noen måneder er det ikke lenger andre en de nærmeste pårørende og noen få andre som husker navnene.
    Vi som har vært med, glemmer ikke.
    Hvil i fred, brødre!

       0 liker

  • Bromla

    DET ER IKKE ALLE MUSLIMER SOM ER TERRORISTER,MEN ALLE TERRORISTER ER MUSLIMER,jeg sier ikke mer…….

       0 liker

  • Geir

    Når dere er ferdig med disse tullette angrepene på Jan Simonsen, kan dere vennligst diskutere hva som må til for å få ned tapstallene til NATO.
    Jeg er ikke i tvil hva årsaken til at juni 2010 er den værste måneden hittil. Bare flaks gjorde at ikke noen av de 8 som ble såret sist strøk med. Årsaken er at flystøtte ikke blir gitt. Det er pilotene som er anvarlige om sivile dør. Resultatet er at bandittene med hell blander seg og beskytter seg bak sivile, og kan ufortrødent fortsette med faenskapen istedet for å bli tatt ut effektivt.
    Den nye strategien er en skandale som bare oppildner og skaffer flere rekrutter til Taliban.
    Dersom ikke man forkaster den nye strategien er tilbaketrekning den eneste løsningen. Dersom galskapen fortsetter blir det mye tenners gnissel og kirkeklokker her hjemme istedetfor i Afghanistan.

       0 liker

  • Anonym

    Promblemet sånn jeg ser det, er at muslimske land blir mer og mer radikale. De tar et skritt fram og to tilbake. Virker nærmest som noen av dem har begynt å stagnere. Tilbake til det enkle livet, hvor menn kan styre som de vil, hvor kvinner så og si er uten rettigheter og hvor all form form for vestelig tankegods blir sensurert. Tyrkia har lenge vært noe moderat, men nå virker også dette landet å bevege seg tilbake til det primitive livet, hvor basale menneskerettigheter oppheves til fordel for sharia. Ikke rart de har mye sinne i seg selv, hvorfor unne vestelige land noe mer?

       0 liker

  • torgrim hagaseth

    Hei Jan.

    Ja, det er en god ting at deltagelsen til den enkelte soldat baserer seg på frivillighet. Men en av grunnene til at jeg har blitt noe mer skeptisk med årene er f.eks. at det sitter koner og barn hjemme i Norge som ikke alltid er like enige i at gubben skal være i Afghanistan. Jeg synes de pårørendes hensyn bør ivaretas bedre enn i dag. Og jeg synes faktisk ikke de bør få lov å tjenestegjøre hvis kone og barn sitter hjemme og er redde.

    Jeg er også veldig skeptisk til om det er mulig å vinne krigen der nede. Men de har jo selvfølgelig et godt poeng de som sier at uten NATO og FN styrker er det fritt frem for Taliban. Det er derfor det ikke er enkelt å ha et bastant synspunkt på dette temaet.

       0 liker

  • Anonym

    Jeg ser Jan Simonsen blir angrepet av en del hyener her fordi han bare kaller en spade for spade. Om han skriver muslimer eller Taliban er jo et fett. Mennesker som er vokst opp som muslimer, burde iallefall IKKE hatt lov å tjenstegjøre i det norske militæret. For problemet med muslimer er at man kan ikke STOLE på dem i fremtiden når Norge får en større og større befolkning som tilhører denne krigsideologien, Og som har en massemorder, terrorist og pedofil sinnsyk leder som levde for 1500 år siden, og som de fortsatt hyller og tilber.
    Kontrasten mellom den vestlige verden og vårt levesett er totalt uforenelig med den islamske verden. Og i denne globale verden som vi nå skal fungere i, må islam elimineres fra jordas overfalte, fordi islam og den kristene filosofi vi har her i Vesten er som ild og vann. Og derfor er norske soldater i Afghanistan og Irak og Pakistan. Men å eliminere denne sinnsyke ideologien. Men det blir ikke lett, og det blir aldri fred på denne jord før hver eneste moskee på denne jord er sprengt i filler!

       0 liker

    • Anonym

      Den Islamske bevegelsen er en kreftsvuls som ikke bare ødelegger seg selv, men den vill også ta med oss i samme prosess. Så vi må isolere denne kreftsvulsen sånn at den kan ødelegge seg selv.

      Vi må ut av oljen i midtøsten, for oljen er den eneste grunnen til at vi (vesten) er så engasjert i midtøsten.

      Rett og slett å drite i de, stenge grensen, og la de styre på der nede som de selv ønsker (ødelegge seg selv). Men angriper de noen ikke muslimske land, må vi finne cellegiften og drepe denne kreften for godt.

         0 liker

  • Når jeg leser slik innlegg, Shakir, fortår jeg at du er et produkt av innavl. Det er ikke sunt at fetter og kusine får barn, selv om en pedofil drapsmann sa noe annet for 1500 år siden. Det merkelige er at muslimer verden over heltedyrker en slik type. Da er det jo kanskje ikke så rart at det er krig i land som dyrker denne typen. Det er bare så leit at utenforstående må sette livet til for å rydde opp i slike land.

       0 liker

  • Anonym

    FORBANNA IDIOTISK BLOGG!
    JEG TJENESTEGJØR MED FLERE MUSLIMER TIL DAGLIG, BÅDE HER HJEMME OG «UTE».
    JEG STOLER PÅ DE MED LIVET MITT NÅR VI ER «UTE».

    HVEM FAEN ER DERE TIL Å DØMME HVILKEN HOLDNING DISSE GUTTA HADDE??
    LA OSS HELLER HEDRE GUTTA SOM DE HELTENE DE ER, UTEN POLITISK VRØVL!

    HEIA CAPS LOCK

       0 liker

  • Amund Garfors

    Jeg støtter Jan Simonsen 100& i hans ordvalg. For det finnes nemlig øyeblikk i livet da det å tie eller pynte på sitt ordvalg blir feil, mens det å tale og skrive sannheten blir en PLIKT. En borgerplikt, en moralsk uffordring, et kategorisk imperativ som vi ikke kan flykte fra, og iallefall ikke å vise den feigheten som altfor mange norske politikere gjør idag. Der de er snar til å henge Israel, mens Hamas, Hisbolla og Taliban går fri. Takk igjen til Jan som står på og skriver sannheten, mens altfor mange skriver, trykker og forteller løgna i dette landet!

       0 liker

  • Anonym

    En mann som er/har vært rikspolitiker burde vite at det er veldig viktig å uttrykke seg i tydelige ordelag. Alt som kan misforståes, blir misforstått. Jeg misforstår som bare det jeg. Skriv tydelig!

       0 liker

  • old sailor

    Og jeg vil bare gjenta hva Jan Mayen så beskrev islam som her i et tidligere innlegg, for islam er søppel og søppel som islam burde vært kastet på skraphaugen sammen med Hitlers nazisme og blitt behandlet deretter og blitt forbudt i hele den vestlige veden.
    For søppel eller grabage som det heter på engelsk blir ikke annet enn søppel selv om det finnes noen muslimer her i landet som har lurt seg inn her, og er «snille gutter» bare fordi de fortsatt er i mindretall, men dagen kommer da de er i flertall, og da vil pipa få en annen lyd, og disse dumme naive nordmenn vil da se4 at de har sluppet selve Satan inn i landet, og som har en forvirret pedofil voldtektsmann og terrorist som sitt forbilde og leder. Ja, da blir det virkelig tider i gamel Norge, eller hva?

       0 liker

  • Anonym

    Dette er vel den største grunnen til at de er der nede?

    VG 21.05.2010
    «Med alle tillegg vil en 20-årig soldat uten samboer og utenlandserfaring få i overkant av 53.000 kroner i månedslønn før skatt, skriver avisen. Det er 23.000 kroner mer enn hva de svenske soldatene får, og 10.000 mer enn de danske.

    Offiserene kommer enda bedre ut. Månedslønnen på 92.000 kroner er 30.000 kroner mer enn hva svenskene får, og 18.000 kroner mer enn de danske. Også justert for lønnsforskjellene landene imellom kommer de norske soldatene godt ut»

    Sa jeg tror ikke det har så mye med at vi skal få en bedre verden å gjøre? Litt matco er det vel også etter hva jeg har hørt?

    Mvh. Rockman

       0 liker

  • Anonym

    Ser her at mange skriver at Islam har drept millioner av mennesker. Det er ikke islam som gasset joder under andre verdenskrig. Og det var heller ikke muslimer som drepte millioner av Europere under Bolsevik Russland. Joder som lenin, staling og deres komunistiske folgere har slaktet millioner av Kristne Europere. Hvorfor er det ingen som snakker om dette nar vi foerst og fremst snakker om terror? Og hvorfor snakker vi ikke om sionistiske terror grupper som sammarbeidet med hitler for at han skulle vinne over Storbritania? Kristne Europa har en trussel og det er Jodene! Hvorfor? Fordi ifolge Jodedommen er Goyimene (ikke joder) mindre verdt. Og gjennom historier har Joder alltid jobbet hardt for at Goyimer skal krige og drepe hverandre.

    Uansett hvor mye Islam blir omtalt negativt i media sa har faktisk Kristne og Muslimer levd og hatt gode forhold med hverandre. Selv om det faktiskt har vaert kristne land som har vaert skyld i kolonisering av mange muslimske land sa har vi Jesus Kristus som samhorighet. Nevner du Jesus til en Jode (som forresten ikke bare er en religion men ogsa en diskriminerende RASEtro), sa skal du nok fa hoere at Jesus i folge Talmuden blir straffet i helvete av rabbier.

    Hvorfor skal vare Kristne og Muslimske soldater do i Kriger som bare Israel er intressert i? Krigen i Afgansiatan og Irak er kriger Amerika har startet fordi de store sionistiske lobbyistene der driver med Israel vennlig politikk. Hvilket land i verden er det som kjemper for et annet land sine interesser? Hvorfor skal vare Kristne Amerikanske og Norske barn do for Israel, nar Israel har atomvapen rettet mot alle Europeiske hovedsteder!

    Som Ariel Sharon en gang sa «We the Jews own America and they know it!»

    Slutt og hjernevask vare barn til a hate elskere av Jesus Kristus. Vi skal aldri kjempe for et rasistisk arrogant folk. Kristne verdier blir latterlig gjort av disse sionistene og Askhenazi Jodene!

       0 liker

    • Du er et typisk eksempel på en antisemitt. Verken Lenin eller Stalin var jøder, og dersom de hadde vært det kan du ikke laste alle jøder for hva de gjorde.

         0 liker

      • Anonym

        TULL! Ikke kall meg antisemitt fordi jeg snakker fakta! Hvorfor laerer ikke vare barn om sannheten nar de leser historie? Faktisk har dette noe a gjoere med sistuasjonene som skjer rundt oss i dag. Historien gjentar seg gang pa gang. Akkurat som Bolshevikene ble ledet av Russiske joder, blir the US og sine allierte ledet av Amerikanske og Israeliske Joder. Akkurat som Europesike Kristne ble slaktet, voldtatt og torturert av Disse barbarene. Blir na muslimske og kristne sivile Myrdet, voldtatt og torturert av disse.

        Det er faktiskt en trussel for kristne verdier nar jodiske rasistiske sionistiske rabbiner far lov til a tenne gigantiske menoraer rundt om i europeiske hovedsteder. Foerst og fremst feirer de en rasistisk hoytid som handler om overvinningen av assimilering med ikke joder (Hannukka). Og for det andre preiker denne gruppen («chabad lubawitsch») om superior rase og hvordan det er lov a drepe en ikke jode og ta deres organer for a redde en jode. Hvorfor? Jo som sakt fordi ifolge denne organisasjonen er en ikke jode er her for a tjene joder!. Kom ikke her a kall meg en antisemitt, tror du ikke pa hva jeg sier kan du lese det selv!Terrosist Rabbinere Manis Friedman og yitzchak ginsburgh ledere av denne organisasjonen blir tatt imot av topp politikere av Eruopesik kristne nasjoner Istedenfor at de skal svare pa hvorfor de ytrer slike skstreme rasistiske og diskriminerende meninger. Blir de tatt imot som venner og tenner Menorah foran statsbygninger! Her i America er det forbudt a sette opp ett stort kors foran det hvite hus when it’s Christmas. Men under Hannukah far disse sionistiske rasistene love til a tenne meroah.

        Jan Simonsen DU later som om du beskytter norske interesser og verdier men samtidig viser du at du er like mye hjerne vasket og kjopt opp av disse Sionistene. Du preiker og plotter, men sier at du gjoer det under kristne interesser. Kristne Kommer aldri til a bli godtatt av Jodene, foerst og fremst fordi vi blir sett pa som en under rase. Og for det andre er Jesus Kristus deres fiende. Jeg kommer til a spre sannheten sa lenge jeg kan.

        Du sier at Selv om lenin og stalin var joder sa kan man ikke skylde pa alle joder. Jeg er enig, men nar Israels minister Netanyahu reiser til Russland for a hylle Jodiske Lenin!

        I Israel far ikke en Jode lov til a gifte seg med en Ikke jode! Dette er PUR Rasisme! Du mr. Simonsen jobber for Jodiske interesser. Jeg jobber for Jesus Kristus.

           0 liker

        • Anonym

          I byen Mekka har kun muslimer adgang. Hva om en by i vesten kun hadde adgang for kristne, ville det ha vært rasistisk?

             0 liker

        • Anonym

          Siden jødedommen er en religion og kultur der religiøs praksis er viktig i det daglige liv, ikke minst i hjemmet, vil mange foretrekke en jødisk partner og et jødisk ekteskap. Den religiøse loven (halakha) tillater ikke ekteskap med ikke-jøder, blandingsekteskap er likevel svært vanlig i mange land i dag. Bortsett fra i staten Israel, som ikke har noen sivil ekteskapslovgivning, kan jøder da gifte seg UAVHENGIG av jødisk lov, uten og måtte risikere livet for det!

          Hvorfor skal foreldre velge ektefeller til sine barn? Har muslimer grønne gener?

          Hvorfor må en muslimsk kvinne KUN gifte med en muslim?

          Muslim throws acid in his own daughter’s face, then strangles her for marrying a non-Muslim man..

          barenakedislam.wor…ng-a-non-muslim-man/

             0 liker

        • Anonym

          I flere muslimske land har jøder ikke adgang, er dette rasisme?

             0 liker

  • Anonym

    Veldig trist å se hvordan denne debatten har sporet av. Hvor redde og hatefulle folk er, og i mellomtiden glemmes det at norske menn, hittil ingen kvinner, blir drept i fremmede land. I krig. Norge er i krig så lenge det sendes soldater.
    Mine tanker går derfor til de som er etterlatte, krigsenkene, barn og foreldre.

    hilsen Karin.

       0 liker

  • clawdia

    benjamin,du sier at folk er foedt muslimer og velger det ikke selv.muslim er ingen rase eller etnesitet,saa i prinsippet er det noe man velger aa bli ,bareat frafallenhet innen islam blir straffet slik at svaert faa toerr aa hoppe av.eg har enda ikke moett en frafallen muslim,noe jeg synes er hoeyst merkverdig tatt i betraktning alt det faele som staar i koranen

       0 liker

  • Anonym

    Det er slik folk våre soldater prøver å hjelpe. http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2008

    Men dessverre har innavl gjennom flere generasjoner og betingelsesløs og heltedyrkelse av en sadist og voldtektsmann i slike område gjort jobben for FN-soldatene svært vanskelig.

    Forøvrig synes jeg bloggen til Jan er reflektert og bra skrevet.

       0 liker

  • Jeg er noe overrasket over at der er muslimer i de norske styrkene som «kriger» i Afghanistan. Jeg tror det må være en fleip, rett og slett. I mitt vokabular er der ikke moderate muslimer og ekstreme muslimer. De tilhører alle samme ideologi;
    Islam.
    Folk flest blir mer og mer klar over at Islam er på tur til å forandre demografien i Europa. Folke sammensetningen i Europa er allerede på god vei til det som er målet. Nemlig et islamsk Europa. Og Europa koker over på grunn av muslimer. Det dukker opp fler og flere gaza-striper i Europa der Islamsk lov gjelder. Hvis Islam får skikkelig fotfeste i Europa blir spørsmålet: Hvor vil lojaliteten være til de muslimer i Norge som bærer uniform med norsk flagg på skuldra? Tror virkelig det norske folk at ”norske muslimer” bil være lojale mot Norge? Nei, jeg sier det igjen; Det norske folk er farlig naive. Så naive at de er med på å begå et demografisk selvmord. Våkn opp!
    Alle muslimer MÅ tas under en kam. Når den tid eventuelt kommer, vil ALLE muslimer stå samlet. Da vil naive og dumsnille nordmenn oppdage at der fantes ikke moderate og ytterliggående muslimer.
    De er alle av samme støpning!

       0 liker

Leave a Reply

  

  

  


*

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>