Søk

Kategorier

juli 2011
M T O T F L S
« jun   aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arkiv


Blogglisten
Bloggurat
Skriv ut Skriv ut

Seriøse anti-islamister deltar i sorgen

“Ingen kan forklare hvordan denne fyrens påståtte anti-jihad-standpunkt har noen sammenheng med massedrapene på barn”, skriver den kjente anti-islamistiske bloggeren og islameksperten Robert Spencer, ifølge NRK. “Enhver form for terrorisme og ekstremisme er uakseptabel og vi er stolt av å være motstandere av dette”, heter det på nettsiden til English Defence League i Storbritannia.  “Våre tanker og bønner går til det norske folk, særlig ofrene, deres familier og alle som ble vitne til disse forferdelige scenene”, skriver de videre.

EDLs norske avlegger, Norwegian Defence League (NDL), understreker at Breivik aldri skal ha vært medlem av deres organisasjon. Anders Behring Breivik (32) skal ha hatt omfattende linker til English Defence League, skriver VG, som feilaktig definerer organisasjonen som høyreekstrem.  Det er ikke riktig, selv om han kan ha Facebook-venner som har vært medlem der, og muligens snakket med enkelte medlemmer.

“Vi kan kategorisk slå fast at det aldri har vært noen offisiell kontakt mellom ham og English Defence League,” skriver den anti-islamistiske menneskerettighetsorganisasjonen, som har en Facebook-side med 100 000 tilhengere og mottar titusenvis av kommentarer daglig.

“Det er ingen bevis for at Breivik var en av de 100 000 tilhengerne. Alle som uttrykker noen ekstremistiske oppfatninger av noe slag, det være seg hvit overlegenhetsideologi, kristen fundamentalist eller islamske ekstremister, bli utestengt fra nettstedet når det oppdages,” skriver EDL på hjemmesiden.

Enflish Defence League har lenge operert i Storbritannia som en folkelig motstandsbevegelse mot den økte innflytelsen til islamistiske muslimer. Organisasjonen kjemper for britiske verdier mot islamistenes sharia-lover og manglende respekt for ytringsfrihet.  Ofte har deres demonstrasjoner endt i håndgemeng etter at deres medlemmer er blitt angrepet av venstreekstremister og islamister.

Organisasjonen har egne avdelinger for homofile, og flere jødiske medlemmer, og kan dermed ikke stemples som nynazister.

Her kan du høre EDLs leder kondolere de etterlatte, og ta avstand fra attentatet.

Dette står EDL for:

httpv://www.youtube.com/watch?v=DINBNtfS2xs&feature=player_embedded

98 comments to Seriøse anti-islamister deltar i sorgen

  • XNS

    Stakkars Breivik. Ingen vil ha noe med ham å gjøre. Robert Spencer, og nå EDL. Han ble til og med sparket ut av Stormfront fordi han skrev for jødevennlige innlegg.

    Merkelig, i grunn at folk henger seg opp i antall ganger han siterte Robert Spencer. Det var vel ingen som ba Noam Chomsky om å ta avstand til Osama bin Laden da han villig siterte Chomsky om jødene og USA.

    Verden er rar.

  • Anonym

    Robert Spencer of Jihad Watch responds to smear attacks from left wing NBC moonbats. Some guy in Norway kills a bunch of Norwegians and right away the muslim asskissing media whores decide to blame anti-Islam bloggers.

    • Anonym

      Finally, a fair interview with Robert Spencer re: Norway massacre and muslim problems. Canada’s Michael Coren conducts the kind of interview most of the American media never afford Islamo-truthtellers. Robert speaks on the coming limits on free speech as will be likely be imposed by Constitution-haters like Barack Hussein Obama.

      • Anonym

        Muslims Behavior In Oslo Norway

      • arifkarim

        Free-speech? ABBs manifest er jo basert på den såkalte freespeech uten rot i virkeligheten? :D Hvorfor gikk ikke ABB på islam- og muslimvennlige blogger. Hvorfor gikk han bare på islam- og muslimfiendtlige? Kalles dette for freespeech? Ensidig propaganda? :D

  • Kurt Guldvik

    Det er jo en selvfølge at alle tar sterkt avstand fra slike bestialske barnedrap.Slike nedskytinger av barn har ingenting med kampen mot Islam/Innvandring å gjøre.Ser at spesielt høyresiden må ut og distansere seg,fordi at det i diverse media forsøkes å koble denne grusomme fredagen med alt som er av islam kritiske blogger og organisasjoner/grupperinger.Kampen mot den rådende Islam/asyl politikken fortsetter som før,og skal ikke ødelegges av slike grusomme hendelser man hadde på fredag.

  • XNS

    «Kampen mot den rådende Islam/asyl politikken fortsetter som før,og skal ødelegges av slike grusomme hendelser man hadde på fredag.»

    Den kampen er for lengst tapt.

    • Kurt Guldvik

      Det ser mørkt ut,ja.Men man kan ikke slutte å tro på at det skal bedre seg.Jeg håper og tror at en dag så skal vi få en politisk revolusjon her i Norge.Og at nasjonale interesser skal prioriteres,og FN/EU/Nato osv skal nedprioriteres.

      • også nordman

        Kan det tenkes at nasjonale interesser og FN/EU/Nato i overensstemmelse med hverandre, og faktisk tjener norges nasjonale interesser?

  • Kurt Guldvik

    Det er jo en selvfølge at alle tar sterkt avstand fra slike bestialske barnedrap.Slike nedskytinger av barn har ingenting med kampen mot Islam/Innvandring å gjøre.Ser at spesielt høyresiden må ut og distansere seg,fordi at det i diverse media forsøkes å koble denne grusomme fredagen med alt som er av islam kritiske blogger og organisasjoner/grupperinger.Kampen mot den rådende Islam/asyl politikken fortsetter som før,og skal IKKE ødelegges av slike grusomme hendelser man hadde på fredag.

  • Anonym

    Her er den type folk som AP støtter, og som sikkert også deres ungdomspolitikere på Utøya synes er flotte folk:

    • Anonym

      » http://www.youtube.com/watch?v=xs0xLdFqU_s »

      Imagine being married to four of these at the same time! Suddenly I understand why the Islamic «holy» books says it’s «OK» for muslim men to beat their wives: Tabari IX:113 «Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an.» So women should be beaten, locked in the closet, their bodies are there to be ravaged, but make sure you treat them as well as a dog. Or for Muslims, maybe a sheep or cow would be a better comparison. Muslim men have such an affinity to molesting animals, the most influential and revered Muslim in recent Islamic history, the Ayatollah Khomeini, felt it necessary to address the issue with these fatwahs: «A man can have sex with animals such as sheep, cows, camels and so on. However he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village, however selling the meat to the next door village should be fine.» (Maybe this is why beef exports aren’t a booming business for Islamic countries.) «If one commits the act of sodomy with a cow, a ewe, or a camel, their urine and their excrement become impure, and even their milk may no longer be consumed. The animal must then be killed and as quickly as possible and burned.»

  • Jeg har notert meg at en del «høyreekstreme» nettsider ikke har fått noen nevneverdig reduksjon i antall «likes».

    Venstresiden ser ut til å gå ut fra at alle sluker deres påstand om at alle til høyre for AP er «tempelriddere» som drømmer om å begå massemord. Men det er langt fra sikkert at den jevne nordmann deler denne oppfatningen.

  • Jeg tror det ikke var helt slik de hadde forestilt seg at den væpnede revolusjonen ville se ut, da AUFerne i sin tid støttet dette.

    Men vi får vel gå ut fra at det ikke er noen i AUF som fortsatt synes at mord på sivile (terror) er en akseptabel politisk uttryksform.

    Jeg regner med at AUF vil ta en ledende rolle i å fordømme terror, uansett motivasjon, fra nå av.

    • XNS

      Tipper de hadde jublet i det stille om det var jøder som ble plaffet ned av en «palestiner».

      Det er selvsagt ikke like gøy å være den det skjer med -- i Norge.

      • også nordman

        høres ut som du spesifikt jubler subtilt noe som i seg selv er tilstrekkelig for å trekke linker til «galningen» og miljøene som han fra utenforstående kan linkes til

      • Terje

        Tror få mennesker i noen leir jubler over drap på barn og unge, menn og kvinner, i det stille.

        Jeg tror ikke venner av Israel eller venner av Palestina jubler over døde sivile. Noen mener nok et målet helliger middlet. Det har gjennom historien vært gjeldende tankegods hos mange mennesker i alle politiske leirer.

        Jeg tror de fleste normale mennesker føler det vondt når andre dør, uansett hvem som dreper.

  • Jan Hansen

    Jeg er bekymret for valgkampen, og at Ap vil få en brakseier i sympati istedet for et bra valgprogram.. De styrende myndigheter har jo et visst ansvar for å opprettholde en beredskap når terror eller tilsvarende skjer. En høy beredskap med kort utrykningstid tar også vare på frihet og demokrati.

  • vs60

    Her er Breiviks forbilder.
    dagbladet.no/2011/…itikk/drap/17450326/
    Selv Geert Wilders tar avstand fra terroren, men dere og kommentarene deres??
    vg.no/nyheter/inne…l.php?artid=10080820
    Linkene åpnes i nettbrowseren.
    De er så forblindet av hat at de ikke makter å se hvordan deres hat til Islam påvirker evneveike sjeler.
    I Europa idag er det over 739 millioner innbyggere, hvordan kan dere tro noen ganske få islamister skal kunne overta Europa???
    De kan jo ikke styre seg selv, jo. Se på landene deres,hva ser dere? Fattigdom,vanstyre som savner sidestykke i verden. Tilbakestående mennesker som utøver vold hele tiden, og må ha hjelp fra vesten i alt.
    Eks: Dubai er utbygd med hjelp av vestlig ekspertise.
    Det er lite å frykte fra disse tilbakestående menneskene. Jeg for min del har endret syn på hele problestillingen,Islam. Jeg frykter «kristne» radikalere mye mer enn Jihad tullingene som tror de vinner frem med vold.
    Avstanden de tar er bare for syns skyld. Når tingene har roet seg er alt som før igjen.

    • Jeg har tittet litt på en del av disse nettstedene, som Jihad Watch og Gates of Viena, og ser ikke helt hva som er så hatefult med det som står der.

      Ingen av disse menskene oppfordrer til hat. Men du later til å se mye hat i det de skriver. Kan det hende at du forveksler det å snakke OM hat med det å snakke FOR hat?

      Og så ville det være interessant å få noen pekere til tekster i det nye testamentet som gir grunn til å frykte de som bekjenner seg til den kristne tro!

      • vs60

        Og så ville det være interessant å få noen pekere til tekster i det nye testamentet som gir grunn til å frykte de som bekjenner seg til den kristne tro! Du har rett,det er ingen slike pekere, men relligronsutøverne derimot.
        PAVENS TAUSHET
        I en bok om Franz von Papen gir forfatteren detaljerte beskrivelser av de intriger den katolske ridderen benyttet seg av for å bringe Hitler til makten og få i stand Vatikanets konkordat med nazistene. (Franz von Papen—His Life and Times av H. W. Blood-Ryan, utgitt i 1939) Angående den grusomme forfølgelsen av Jøder, Jehovas vitner og andre sier han: «Hvorfor tiet Pacelli [pave Pius XII]? Fordi han forespeilte seg at von Papens plan om et hellig tysk-romersk rike ville styrke den katolske kirkes stilling i framtiden og bringe Vatikanet tilbake i dets verdslige maktposisjon . . . Den samme Pacelli utøver nå diktatorisk åndelig makt over millioner av sjeler, men likevel har han knapt ytret en hviskende protest mot Hitlers aggresjon og forfølgelse av andre . . . Idet jeg skriver disse linjer, har nedslaktingen pågått i tre dager uten at det er kommet noen bønn fra Vatikanet for motstandernes sjeler, enda sikkert halvparten av dem er KATOLIKKER. Disse menn kan vente seg et forferdelig oppgjør når de står for sin Gud, ribbet for all sin jordiske innflytelse, og blir krevd til regnskap for sine ugjerninger. Hva kan tjene til deres unnskyldning? Intet!»
        Men Protestantene er vel bedre??
        Den protestantiske kirkelederen Martin Niemöller, som selv hadde sittet i en av nazistenes konsentrasjonsleirer, kom senere med følgende bekjennelse: ’Man må huske at kristne kirkesamfunn opp gjennom tidene alltid har gått med på å velsigne kriger, soldater og våpen, og at de på en meget ukristen måte har bedt om at deres fiender måtte bli utslettet.’ Han innrømmet så: «Alt dette er vår feil og våre fedres feil, men åpenbart ikke Guds feil.»
        Det er senere kommet fram opplysninger om at også enkelte andre katolikker og protestanter stod opp mot naziregimet på grunn av sin religiøse overbevisning. Noen av dem måtte til og med bøte med livet for dette, mens deres åndelige ledere samtidig solgte seg til Det tredje rike
        Susannah Heschel, en professor i jødisk forskning, har funnet kirkelige dokumenter som viser at det lutherske presteskap var villig til, ja, ivret etter, å støtte Hitler. Hun sa at de tryglet om å få det privilegium å plassere hakekorsflagget i sine kirker. Hennes forskning avslører at det overveldende flertall av prestene ikke samarbeidet av tvang, men at de med begeistring støttet Hitler og hans ariske idealer.
        Sant nok var det noen få modige enkeltpersoner fra katolske, protestantiske og forskjellige andre religionssamfunn som tok avstand fra nazistaten. Noen av dem måtte også bøte med livet. Men deres åndelige ledere, som utgav seg for å være Guds tjenere, tjente som marionetter for Det tredje rike.

    • «Selv Geert Wilders tar avstand fra terroren». Hva er det for slags insinuasjon. Selvfølgelig gjør han det.

    • XNS

      Og denne seriemordersken fra Iran ble inspirert av Agatha Christie:

      http://www.shortnews.com/start.cfm?id=78877

      Og Ted Bundy skyldte på porno.

      Hvem Breivik holder som sine forbilder er uinteressant så lenge de tar avstand fra terror. Og er det noe de har tatt sterk avstand fra er det nettopp dét. Alle mener handlingen hans var avskyelig.

      Jeg kan forstå at en slik meningsløs handling gjør at en søker etter svar. Men sannheten er at det ikke alltid finnes noe rasjonelt svar på hvorfor en galning handler som han gjør. Det er derfor de er galninger. Slå deg til ro med dét i stedet for å begi deg inn på en meningsløs og ufruktar jakt på syndebukker.

    • Asdic

      «I Europa idag er det over 739 millioner innbyggere, hvordan kan dere tro noen ganske få islamister skal kunne overta Europa???»

      Kanske burde VS60 lese seg opp her:

      The Muslim Brotherhood «Project»

      archive.frontpagem…icle.aspx?ARTID=4476

      Dette skitet er fra Tower Hamlet i London.

      i172.photobucket.c…tos/shariahzone4.jpg

      Rioters Chase Cops in London….Police Run for Cover

      loganswarning.com/…+%28Loganswarning%29

      • Asdic

        Dette er dagens England. Hvordan vil VS60 stoppe galskapen?

        EDL -- ‘Revealing’ new footage of the Muslim march and demo at the US Embassy in London (06-05-2011)

        Violent Muslim Protests in Belgium

        httpv://www.youtube.com/watch?index=5&feature=PlayList&v=9DMHBKSPG9g&list=PL347AC2661E1447C3

        Fra 2009

        http://www.brusselsjournal.com/node/4015

        The French Interior Ministry has issued orders to the prefects not to communicate to the media the crime statistics for the nights of July 13-15. The cartoon at the top shows Marianne, the woman symbolizing the French Republic, watching the «official» weather report, “More sun tomorrow” it says, as it pours outside. Le Monde has a long article about the news blackout:

        [...] Only the figures for the night of July 13-14 were published: «Some 500 vehicles» were burned, the worst ever recorded for the eve of the national holiday. Despite repeated requests to the Interior Ministry, and the DGPN [similar to the FBI], no figures were forthcoming for the night of July 14-15. These orders have been strictly applied.

        Jeg er åpen for fredlige forslag.

      • vs60

        Om det nå er så ille som framstilt her. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe??
        Er de ikke lenger herrer i eget land??
        Er de blitt underdanige, Tror du? Tør de ikke gjøre noe?
        Se det, har jeg ingen tro på, Britania er en meget sterk våpenmakt en tøff hær av vervede,vil de gjøre noe med opptøyene, hadde de gjort det også.
        Poenget er vel heller at dette bare er en liten gruppe med tullinger, så det er vel derfor ingenting og bry seg om. Jeg tror heller ikke de har noen støtte i innvandrer miljøene, utenom sin egen lille sneversynte gruppe av tullinger og drømmere.

        • Asdic

          «Poenget er vel heller at dette bare er en liten gruppe med tullinger, så det er vel derfor ingenting og bry seg om. Jeg tror heller ikke de har noen støtte i innvandrer miljøene, utenom sin egen lille sneversynte gruppe av tullinger og drømmere.»

          Du tror, men vet ikke.

          antijihadnorge.blo…/label/Storbritannia

          Når du har leste dette, vet du.

  • Christen

    Jeg tror det er viktig å ta konsekvent avstand fra terror. I Israel og i andre land.

    • Terje

      Det er viktig å ta avstand fra terror i alle land.

      Det er viktig å føre en debatt hvor retorikken ikke legitimerer syke sinn som det til ABB.

      Det er trist at noen skal rettferdiggjøre terror utført av en gruppe med terror utført av andre. Terror er og blir avskyelig og forkastelig. Og enda mer så, når det rettes mot barn og unge.

      Når en forsvarer vold med argumenter om vold fra annet hold, blir det ikke annet enn tegn på svakhet, viljen til å vise styrke, -- viljen til å tro at ordets makt er sterkest. Tror en ikke det… hvorfor i det hele tatt be om ytringsfrihet. Hvorfor bruke et våpen en ikke tror på?

      • eplejuice

        Dette er riktig og rett, men dette er det jo utbredt
        enighet om. Det finnes ingen som legitimerer terror
        og vold i samfunnsdebatten så hvem er egentlig din
        fiende. ABB sitter allerede bak lås og slå, og om
        noe kan sies å være årsak til hans handlinger så er
        det ikke det frie ord, men heller hvordan han så
        Europa og Oslo forandre seg, -- foruten de opplevelser
        han hadde på åpen gate i Oslo.

        • Terje

          Desverre, det finnes de som legitimerer og unnskylder bruk av vold. Det finnes de som direkte eller indirekte oppfordrer til vold. Og det finnes de som vrir seg som en ål for ikke å ta selvkritikk for slike holdninger.

          Ikke før en rakrygget tar avstand fra vold og terror uansett hvem som står bak denne, og legger ansvaret på den/de skyldige, istedenfor å forflytte ansvaret mot menneskegrupper for å tilfredstille en politisk agenda, vil en ha et klart forhold til vold og terror.

          • De som kaller seg sekulære kristne så vel som kristne ta selvfølgelig avstand fra vold.

            «Det finnes de som direkte eller indirekte oppfordrer til vold»

            Hvem er disse?

            Resten av innlegget er så elendig gjennomarbeidet, at det fortjener ikke å bli kommentert.

            Hvorfor ikke samtidig forlange at alle troende muslimer i Norge skal ta av stand fra vold…

            Om de skulle gjøre det, underkjenner de koranes budskap.

            Faktum er at islam ( en størknet middelaldersk krigerideologi) er utgått på dato, sett med vestlig sekulære øyne. I en tidsepoke med OSSE, dialog og menneskerettigheter i vårt samfunn, er konflikten uungåelig med en menneskeforaktende ideologi som forbanner kvinnene til fødestuen, nyskjerrige og søkende mennesker til frustrasjon pga. islams tankeforbud, og som definerer mennesker systematisk i kategorier alt etter hvilken overtro de bekjenner seg til.

            I et samfunn bygget på respekt for enkeltindividet, er en kollektiv massepsykose som forherliger vold mot annerledestenkende -- helt til martyrstatus for mord -- ikke hjemmehørende med sine krav om respekt.

            Man kan godt like tyskerne som mennesker :- og samtidig hate nazismens vesen. Nettopp fordi man vet hva den gjør med enkeltmennesket. Noe som forøvrig også gjelder for de fleste kollektive -ismer; sosialsimen inkludert.

            Man kan godt like den enkelte muslim; -- som f.eks. min tyrkiske kompis Bülent som svermer for en «rødmalt stuga i Norrland» -- uten å akseptere de perverterte verdiene som ligger i systematisk undertrykkelse av halvparten av verdens befolkning. Den samme Bülent lar jentene sine for å spille fotball her; for så å kreve at de bruker skjerf når de er på ferietur i Tyrkia.

            Man kan til og med si at Muhammed var et produkt av sin tid; der det var kutymé å slakte ned alle som man ikke likte. Det var mange sverdsvingere på hans tid; at han ble drapsmann var vel i seg selv ikke uvanlig.

            Poenget er at vi lever ikke for 1400 år siden i vår verden. Det gjør heller ikke muslimene; det bare virker sånn. Da islam oppsto var den søkende og åpen; etter ensrettingen gjennom kalifen i Bagdad har den størknet i det heslige systemet vi ser i dag. Så mens kristendommen har blitt reformert, er islam blitt enda mer fastlåst i historiens klister i negativ forstand.

            La meg legge til. Ikke i noe land hvor muslimer har immigret, er de skikkelig integrert.

            Fra Londonistan.

            i172.photobucket.c…tos/shariahzone4.jpg

          • Derudover er det værd at bemærke følgende: At ingen, bortset fra ekstreme islamiske grupper, danske nynazister og enkelte forvildede sjæle i kommentarsporet på diverse blogs, har udtrykt ringeste forståelse for ugerningerne i Norge. I et demokrati kæmper man med ord, ikke med vold og terror.

            document.no/2011/0…er-demokratiets-ilt/

          • eplejuice

            Hvem er disse?
            En aktør jeg kommer på i farten er
            Hamas som riktignok får støtte.

            • Anonym

              «Hvem er disse? En aktør jeg kommer på i farten er
              Hamas som riktignok får støtte.» HAMAS is an acronym for Harakat al-Muqawammah al-Islammiyya. It means Islamic Resistance Movement. The terrorist group is an outgrowth of the Muslim Brotherhood -- the same organization that has spawned most fundamentalist Islamic hate groups. The Muslim Brotherhood is a Sunni, Salafist, Islamist, religious movement that originated in Egypt. It seeks the forced imposition of fundamentalist Muslim social, moral, legal, religious, and political mandates on the world. Throughout the late 1960s, HAMAS’s founder and spiritual leader, Sheikh Ahmed Yassin, was actively engaged in the Muslim Brotherhood. He was an Islamic preacher, educator, and charity/social worker. In 1973, Sheikh Ahmed Yassin established al-Mujamma’ al-Islami as an umbrella organization overseeing Muslim Brotherhood projects in Gaza. By the early 1980s, Sheikh Ahmed Yassin’s fundamentalist Islamic ideology caused him to include jihadist acts along with his preaching and educating duties. He openly espoused violence against Israel and America. After the outbreak of the first Palestinian intifada (armed Islamic uprising) in December 1987 (called by Fatah and the PLO), HAMAS was established as the political/religious/militant arm of the Muslim Brotherhood in Israel. HAMAS members began actively terrorizing and killing Jews. In August 1988, HAMAS released its official charter. It stated that HAMAS was «committed to creating an Islamic state in the territory of Palestine» which it took to be all of Israel. According to the HAMAS charter, «the land of Palestine has been endowed to Islam, and it is therefore the duty of all Muslims to liberate Palestine through violent jihad.» In this regard, the charter of HAMAS is indistinguishable from that of the PLO and it differs only in respect to scope with that of the Muslim Brotherhood, al-Jihad, Islamic Jihad, Hizballah, and al-Qaeda. Hamas remains zealously dedicated to its violent, fundamentalist Islamist goals and seeks to destroy Israel and replace the Palestinian Authority with an Islamic state. While HAMAS and the Palestinian Authority/PLO do cooperate occasionally, HAMAS has generally presented itself as a pure Islamic alternative to Arafat’s Marxist Muslim Fatah. HAMAS has violently opposed any political compromises with Israel and has frequently used suicide bombings and rocket attacks against to derail the peace process. (And before anyone puts their trust in the «peace process» or supports a treaty with an Islamic organization or nation, they should consider Allah’s admonition: Qur’an 8:58 «If you apprehend treachery from any group on the part of a people (with whom you have a treaty), retaliate by breaking off (relations) with them: for Allah loves not the treacherous. The infidels should not think that they can bypass (the law or punishment of Allah). Surely they cannot get away.» A second translation reads: «The unbelieving infidels should not think that they can bypass Islam; surely they cannot escape.»)
              As part of its Islamist ideology, HAMAS maintains an active network of social services within the Palestinian Territories. They are funded by the OPECers in Saudi Arabia, Kuwait, and Iran (somewhat surprising since Iran is Shia, not Sunni) and are designed to bribe Muslims into compliance with fundamentalist, jihadist, Islam. If you were a Palestinian, the choice would be between starving and submission. Hamas’s substantial financial support comes with strings attached. Children mus attend their schools and mosques and parents must sign oaths of allegiance. Hamas provides financial, food, housing, education, health care, religious, and recreation services that the Palestinian Authority has been unable to provide because they are more interested in enriching themselves than indoctrinating the populous in Islam. These inducements have substantially increased popular support for HAMAS, drawing political support away from Fatah, the PLO, and the Palestinian Authority. HAMAS has been able to leverage this support into an increased barrage of terrorist activities.

              Jonas (Judas) Gahr Store (Norway) advance for more terror

              Jonas (Judas) Gahr Store is caught lying about secret talks with Hamas TV2: tv2.no/nyheter/ute…d-hamas-3400055.html

              Jonas (Judas) Gahr Store cooperate with Muslim terrorists and announces Palestinian Authority embassy (terrorist base) in Norway.

              Those Who Bless Her (Israel) Will Be Blessed, And Those Who Curse Her Will Be Cursed (Genesis 12:2-3)

  • Christen Krogvig

    Vi i SIAN har diskutert denne saken på FB. Nesten alle fordømmer terroren på det skarpeste. Og det er bra. Vel er vi uenige med AUF i mangt, men metoden Brevik har benyttet for å markere uenighet er fullstendig vanvittig.

    • K.

      «Nesten alle fordømmer terroren» skriver du og referer til at Sian har diskutert denne saken på FB. Oki, det høres veldig betryggende ut at de fleste i SIAN fordømmer denne terroren. Man kan jo ikke få med seg alle.

      • Christen Krogvig

        SIAN kan ikke tvinge folk til å skifte mening. Men jeg regner det som sikker at det å ikke ta avstand fra terror vil forårsake eksklusjon.

    • «Nesten alle»? Hvorfor ikke alle?

    • Nusse

      I all verden, SIAN !» Nesten alle » fordømmer myrdeiene ? HVORFOR gjør IKKE ALLE det ? Dette er ytterst skuffende ! En SKAM fir SIAN !

    • Asdic

      Onar bommer en hel del her.

      Pågripelsen av ABB ble filmet fra helikopter! Fra min veranda i Bærum så jeg et redningshelikopter på vei til Utøya. Et par minutter senere så jeg et av Forsvarets Bell helikoptere på samme kurs.

      Efter smellen i Grubbegaten, ble Delta mobilisert, altså før skytingen begynte, i følge Politiet. Politihelokopteret er stasjonert på Gardemoen. Det er egentlig uten betydning, så lenge det var på «ferie».

      Oslopolitiet burde ha en helikopterbase i Oslo-Bærum. En tomt på 3-4 mål burde være mulig å oppdrive.

    • Anonym

      Analysen likestiller «politiske minoriteter» med «galningen». Er dette fordi man kjenner til flere «galninger», eller er det slik at man bruker denne hendelsen for å fremme egne interesser?

  • Anonym

    Her er en god og grundig analyse over ABB og hans latterlige manifest!
    autonomotpol.wordp…me-europa/#more-5624

  • Joatle

    Hvorfor jakter ikke media på alle koblinger til muslimske terrorister?
    Hadde fyren vært medlem av SV, SOS-rasisme, antirasistisk senter, MDL osv osv så hadde ingen snakket om det og de hadde iallefall ikke grillet de for det..

  • Rune

    Saken er vel at antiislamistbevegelsen er en broket forsamling. Man finner alt fra folk som tror på det parlamentariske demokratiet, men velger å ytre seg på internett og i demonstrasjoner, til folk som Breivik. Men det er liten tvil om at folk som Wilders kan provosere fram aksjoner av typen Breivik sto bak. De blir utålmodige med politikerne og velger å gripe saken i egne hender, «folk vil forstå hvorfor jeg måtte gjøre det jeg gjorde senere». Samme med blogger som presenterer et ensidig bilde av islam, med grafer om muslimsk befolkningsvekst og kriminalsaker fra det muslimske verden. Man vet også at mange EDL-medlemmer er bevæpnede, dette er slett ingen ufarlig gruppe. Dessverre måtte det noe sånt til for at politiet fikk øynene opp for det farlige i antiislambevegelsen.

    • Nordmann

      Har det falt deg inn at ABBs forferdelige handlinger ble framprovosert av PK-elitens fortielser, løgner og stigmatisering av politiske motstandere? Når det provoseres lenge nok og intenst nok, så klikker det for enkelte enstøinger.

    • Asdic

      «Man vet også at mange EDL-medlemmer er bevæpnede, dette er slett ingen ufarlig gruppe.»

      TØV! Ingen i England har lovlig rett til å eie skytevåpen. Mange av EDLs medlemmer, bærer skuddsikre vester. Det vet vi.

      Har du noen kilde til dette «Man vet»?

      Hypotetisk: Om vi hadde hatt et velfungerende demokrati, med frie valg, hvor valgresultatet ble respektert, og ikke den valgordningen som vi har hatt siden tidenes litt ut på formiddagen, hvor den borgelige siden hadde 21.500 flere stemmer i stortingsvalget i 2005, og 55.000 fler stemmer i 2009. Likevel ble Rødgrøten sittende og innvandringen av uintegrerbare bare fortsatte og fortsatte.
      Kanskje hadde vi unngått vår 22/7.

  • Asdic

    Onar Åm skriver:

    Da Arbeiderpartiet kom til makten i 1927 kuttet de bevilgningene til forsvaret og la Norge åpent for Tysklands invasjon.

    i172.photobucket.c…81586_6f67e112ea.jpg

  • Anonym

    EDL Leader, Tommy Robinson, on the escalating Islamic threat to the UK. In a heroic (non-violent) battle against the Islamization of Britain, the EDL is always the target of police and government harassment instead of the real purveyors of hatred and violence, the proponents for the overthrow of the British government – MUSLIMS.

    • arifkarim

      EDL er en basert på gruppehat. De har jødisk undergruppe, Hindu undergruppe, men ingen, ja det er ironisk, muslimsk undergruppe? :D De hevder å beskjempe ekstrem islam, ekstrem islamistisk ideologi bla bla, men de lar heller ikke sekulære muslimer delta i sin beryktende kamp mot ekstrem islam? :D

  • Asdic

    Tommy Robinson har blitt nødt til å bytte navn, og bærer alltid suddsikker vest når han går ut!

    Hva slags demokrati har de i UK?

    Christian hotel owners hauled before court after defending their beliefs in discussion with Muslim guest

    A Christian couple have been charged with a criminal offence after taking part in what they regarded as a reasonable discussion about religion with guests at their hotel.

    Ben and Sharon Vogelenzang were arrested after a Muslim woman complained to police that she had been offended by their comments.

    They have been charged under public order laws with using ‘threatening, abusive or insulting words’ that were ‘religiously aggravated’.

    Read more: dailymail.co.uk/ne…t.html#ixzz1TLqagT33

    i172.photobucket.c…lt_Muslims_are_w.jpg

    • arifkarim

      «It is understood that they suggested that Mohammed, the founder of Islam, was a warlord and that traditional Muslim dress for women was a form of bondage.»
      dailymail.co.uk/ne…on-Muslim-guest.html

      Gjett 3 ganger hvor overnevnte propaganda kom fra? Samme hat-nettsider som ABB var jevnlig leser av :D

      Ja, mohammad var en millitær general. Hva er «ondskapelig» i det?
      «The idea of Muhammad as a military man will be new to many. Yet he was a truly great general. In the space of a single decade he fought eight major battles, led eighteen raids, and planned another thirty-eight military operations where others were in command but operating under his orders and strategic direction. Wounded twice, he also twice experienced having his positions overrun by superior forces before he managed to turn the tables on his enemies and rally his men to victory. More than a great field general and tactician, he was also a military theorist, organizational reformer, strategic thinker, operational-level combat commander, political-military leader, heroic soldier, and revolutionary. The inventor of insurgency warfare and history’s first successful practitioner, Muhammad had no military training before he commanded an army in the field.»
      islamicresponse.bl…ral-warrior-and.html

      Tusenvis av mennesker før og etter Mohammads død har vært dyktige generaler, blant annet Sallahdin som velykket slo generaler fra kristne korsfarere :D

      Romerne, Grekerne, Perserne, Kineserne; alle hadde dyktige generaler som la flere store territorier under seg. Derfor ser jeg ingen «fornærmelse» bak å kalle mohammad for en general. Det er historisk fakta.

      Når det gjelder kvinnenes dress i muslimske miljøer, er den nær tilknyttet lokale kulturen enn islam. I sharialand som afghanistan, er kvinner tvunget til å dekke hele kroppen sin. Mens i Pakistan og Iran er det kunn sløret foran fjeset som er vanlig. I moderne land som Tyrkia er det faktisk forbudt å bære hvilken som helst form av hijab / burka i den offentlige, et land som er 97 % muslimsk: :D
      en.wikipedia.org/w…nning_of_headscarves

      Derfor kan ekteparet bli dømt for løgner i andre argumentet sitt ikke første. Islam er ikke skyld i at enkelte muslimske land tvinger kvinner til å bære hijab, mens enkelte muslimskeland faktisk forbyr hijab fullstendig, igjen en motsigelse for de som mener at «islam» styrer alle muslimske samfunn til minstedetalj :D

      Alle muslimer er ikke «styrt» av islam :D

  • Asdic

    Dum eller?

    «Samme hat-nettsider som ABB var jevnlig leser av.»

    Daily Mail, en av Englands største aviser?

    «Yet he was a truly great general»

    Nei han var en landeveisrøver som drepte og plyndret karavaner.

    «led eighteen raids, and planned another thirty-eight robbery operations where others were in command but operating under his orders and strategic direction.»

    Raid er ikke forsvar, men aggresjon.

    «The inventor of insurgency warfare and history’s first successful practitioner»

    Og et forbilde for Arif og 1,8 mrd. muslimer. Er det merkelig at dere er uønsket?

    «I sharialand som afghanistan, er kvinner tvunget til å dekke hele kroppen sin.»

    Det er inge tvang i islam, vet du!

    i172.photobucket.c…3-Afghanistan-62.jpg

    Afghanistan ca 1960.

    «Mens i Pakistan og Iran er det kunn sløret foran fjeset som er vanlig.»

    Jasså? Ja, ja man lærer noe nytt hver dag.

    «Alle muslimer er ikke “styrt” av islam»

    Nei de gir vel pokker i alle dumme påbud og forbud.

    Kan man dømmes for å uttale dette?

    «and that traditional Muslim dress for women was a form of bondage.»

    Hva kaller du dette?

    i172.photobucket.c…-544fdf573342_sp.jpg

    i172.photobucket.c…uslimskdemokrati.gif

    i172.photobucket.c…otos/dagensbilde.jpg

    Badedrakt.

    i172.photobucket.c…dic_photos/rrel6.jpg

    • arifkarim

      «Nei han var en landeveisrøver som drepte og plyndret karavaner.»
      Tempelridderne (jesus hellige krigere) gjorde akkurat det samme under korstogene, så hva er forskjellen? :D
      http://en.wikipedia.org/wiki/Third_Crusade

      «Raid er ikke forsvar, men aggresjon.»
      Det var flere grunner til angrep på karavaner:
      «The Caravan raids refer to a series of raids which Muhammad and his Companions participated in. The raids were generally offensive[1] and carried out to gather intelligence or seize the trade goods of Caravans financed by the Quraysh, (such thefts were rationalized as being legitimate actions because many Muslims left their possessions behind when they migrated from Mecca).[2][3] The Muslims declared that the raids were justified and that God gave them permission to defend against the Meccans’ persecution of Muslims.[4][5]»
      http://en.wikipedia.org/wiki/Caravan_raids

      «Og et forbilde for Arif og 1,8 mrd. muslimer. Er det merkelig at dere er uønsket?»
      Det har alltid skjedd politiske og millitære opprør før og etter mohammads død. Hva gjør ham så spesielt? :D

      «Det er inge tvang i islam, vet du!»
      Enig. Gå og lær dette til prestestyret i iran og taliban ;)

      «Afghanistan ca 1960.»
      Det var før islamister trent av CIA hadde overtatt landet, mao lenge før vestlig innblanding i afghanistans interne saker :D

      «Nei de gir vel pokker i alle dumme påbud og forbud.»
      De fleste gjør vel det. I enkelte hadith er det påbudt bestemte klesbruk. Men husk at hadith ble utgitt i arabia, og derfor kan ikke gjelde for områder med polarklima året rundt :D. Derfor kan de muslimene som bor i andre områder enn arabia-lignet klima og miljø bare dritet opp tullete islamske påbud / forbud, da de blir urelevante ift. tid og sted.

      «Kan man dømmes for å uttale dette?
      “and that traditional Muslim dress for women was a form of bondage.”»
      Nei, man kan seff ikke dømmes til å uttale dette. Men i dagens situasjon, der kvinner fra ulike muslimske land har forkjellige klesdrakt og moter, tror jeg det blir urelevant å kalle «tradisjonell» muslimsk dress for trelldom. Hvis jeg sier den tradisjonsrike norske bunaden er trelldom eller den tradisjonelle samiske dressen er slaveri, hvordan vil dere føle? :D

      Når det er sagt, husk den grusomme fotbinding i kina som varte minst tusen år:
      «Fotbinding eller fotsnøring (kinesisk: 缠足, pinyin: chánzú) var en sedvane utført på jenter og kvinner i Kina i omtrent ett tusen år, siden begynnelsen av 900-tallet til tidlig på 1900-tallet. Føtter som var blitt slik bundet og dermed fått det ønskede utseende, ble gjerne kalt lotusføtter eller liljeføtter. Skikken ble begrunnet med at små føtter på en kvinne var noe særdeles vakkert og attraktivt (noen mener at kinesiske menn ble oppdratt til å betrakte dem som noe erotisk), med den følge at kinesiske folk flest, også fattigfolk som ellers ikke hadde anledning til å følge moter i ett og alt, selv passet på at fotbinding fant sted.»
      http://no.wikipedia.org/wiki/Fotbinding

      Hva kaller du dette?

      • Anonym

        «Hva kaller du dette?»

        Det kaller jeg muslimsk logikk! Både Harald Stnghelle og Petter Stordalen gjorde det elendig på skolen, men har greid seg veldig godt.

        Hvorfor skal da muslimgutte bry seg om å få bra skoleresultater. De fleste går ut av ungdomskolen uten å bestå eksamen, og er næremest fungsjolelle analfabetrer.

        Som du ser, kan man relatere alt til alt.

        • arifkarim

          «Det kaller jeg muslimsk logikk! Både Harald Stnghelle og Petter Stordalen gjorde det elendig på skolen, men har greid seg veldig godt.»

          To eksempler på skoleslitere med suksesshistorie er godt nok. Ta også med de etniske nordmenn som ikke engang fullfører videregående og sliter resten av livet på trygd / lavtlønnsjobber.

  • Terje

    Det er med et trist sinn jeg ser forsøkene som gjøres i denne tråden på å vaske skitne penner og kanskje sinn.

    Det finnes ingen unnskyldning for massakrer på uskyldige mennesker. Ingen politisk retning kan forsvare bruk av vold mot forsvarsløse barn.

    AUF beskyldes for å ha støttet terror. Det brukes om at de får smake sin egen medisin. Kvalmt. Ekkelt. Vondt. Uverdig.

    EDL, NDL, SIAN og enkelte fremtredende FrPere bør vurdere innflytelsen på egen ordbruk og hatpropaganda har på narsisistiske psykopater som ABB, enten de finnes på den ene eller annen side i det politiske bilde.

    All respekt til Fabian Stang. Hans uttalelser i en muslims menighet burde mange og enhver legge seg på brystet.

    Det er ikke muslimer og eller mennesker radikalt til høyre eller venstre i politikken som er farlige. De er de få som ikke har respekt for menneskeverd, demokrati og humanistiske verdier som er farlige. De finnes mange steder. Den ene unnskylder ikke eksistensen av den andre.

    Det er en menneskelig svakhet å skylde på grupper. Når en ikke når de ansvarlige, søker en syndebukker. Når jakten skjer i form av flokker, i gater eller på internett, blir det stygt.

    Jeg er personlig i mot sensur. Men på hver og en av oss, ligger det et personlig ansvar. Vi kan beskytte ytringsfriheten -- men knuser den ved å gjemme oss bak den.

    Når mennesker sier at ABB ble ikke hørt. Det tvang ham til å handle slik, er det mangel på forståelse for ytringsfriheten. Det er ingen pålagt å trykke andres meninger. Ytringsfriheten er ikke likt fordelt. Rupert Murdoch har hatt ytringsfrihet i bøtter og spann, -- de fleste har ikke kapital til å kjøpe seg denne retten. Men de har fortsatt rett til å hevde sitt syn, og muligheten på gaten, puber, nettsteder, blogger… osv…

    ABB fant ikke jord hvor hans tårnefulle ugress ville vokse. FpU lyttet ikke til ham. Men de tok ikke fra ham yttringsfriheten i deres leir. Han takket selv nei til den. Narsisisten fant ikke den beundring han søkte.

    De som har meninger som gjødsler sinn som det ABB hadde, må gå i seg selv, og spør hvorfor slike mennesker tiltrekkes av deres meninger. Har det med menneskesyn å gjøre?

    Jeg avslutter ganske enkelt med to ord. Slutt med å vaske hender,.. spør dere heller om hva som kan gjøres for å skape et bedre samfunn hvor menneskene respekterer hverandre på tvers av politisk ståsted, farge, religion og seksuelle preferanser. Et samfunn hvor de skyldige dømmes og de uskyldige går fri.

    • Et meget godt gjennomtenkt innlegg fra Terje. Takk for det.

      • eplejuice

        Det er også en annen side ved dette. Det er nemlig
        ikke godt å bli satt i bås med en massemorder. Og
        det har faktisk blitt gjort med mange i disse dager.
        Jeg mener f.eks at Aftenposten, FVN og mange har brutt
        ytringsfrihetens intensjon om ikke å ytre seg krenkende,
        nedverdigende osv. overfor andre.
        «Fra bloggosfæren med hat» heter det i Aftenposten på
        bakgrunn av kommentarene som ble postet på Document.no.
        PST har ikke funnet noe der som indikerte på at dette
        er et arnested for terror.
        «Felles tankegods med FRP» het det på ABC-nyheter.

        Det er altså ok for pressen å krenke en stor andel av
        det norske folk ved å koble dem til norgeshistoriens verste
        massmorder. Siv synes det var forferdelig og gråt.
        Blant 40.000 brukere av Document.no er det mange som
        ser det som et tilskudd og alternativ til Vårt Land og
        Aftenposten. De finner intet ekstremt ved nettstedet,
        men dette blir valset over midt i sorgen og sjokket.
        Det er islamkritisk, ja, men det sitter vel på det klart
        beste innsyn i hva som skjer når to kulturer møtes.

        Nå skal vi ha flerkultur, heter det. Men problemet er at
        det får vi ikke. Vi får derimot flere og flere områder
        med monokultur hvor alle hverken vil eller kan leve i
        et farverikt fellesskap. Det er nemlig saken ikke bare
        flere steder i Norge, men over hele Europa.

        PS. Vær snill å legg merke til at jeg ikke har krenket
        noen, eller drevet hatpropaganda nå. Jeg har kun sagt
        det slik det er; flere og flere monokulturelle områder
        hvor sharia en vakker dag vil være gjeldende lov. Det
        må være lov til å spørre om dette skal være tillatt i
        Norge uten å bli kalt ekstrem.

        Da vil jeg minne om at også Terje har felles tankegods
        med ABB.

    • Det kan godt hende det er noen som tenker som du her beskriver, men de fleste leserne av FY er opptatt av nettopp frihet fra terror og tvang, så det er ikke slik at de fleste lesere av Jan Simonsen blogg har et ønske om å begå terror, eller sympati med de som måtte ha denne typen fantasier.

      Det som mange reagerer på er at det har vært alt for stor takhøyde blant våre intellektuelle og styrende elite ovenfor både terror og tvang.

      Vår regjering tar for eksempel ikke tilstrekkelig avstand fra terrororganisasjonen Hamas, og vi har også Islamske menigheter som nekter å ta avstand fra dødsstraff mot homofile.

      Vi som er opptatt av at alle skal kunne føle seg trygge, uansett hvor de måtte bo, eller hva de måtte mene, håper selvfølgelig at denne terroren blir en vekker for de som har vist alt for mye tolleranse og respekt ovenfor totalitære og menneskefientlige organisasjoner og ideologier.

      Det er ganske enkelt på tide at vi krever at alle må kunne leve i fred, og at vi ikke går i dialog med folk som nekter å ta avstand fra terror og tvang.

    • Anonym

      I hope you see the illogic and what is wrong with your thoughts and actions: You want to see everyone work to make the world a peaceful place, where everyone loves each other and tolerates their beliefs. Now let’s say this world of yours had a group in it that had hundreds upon hundreds of lines like the following in its manifesto, and a million more quotes from their leaders that were even worse:
      *»Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war.»
      *»The Jews are a nation of liars…. The Jews are a treacherous, lying, and evil people.»
      *»The infidels should not think that they can get away from us. Prepare against them whatever arms and weaponry you can muster so that you may terrorize them.»
      *»Killing disbelievers is a small matter to us.»
      *»The disbelievers are the firewood of hell.»
      *»If a black man comes to you his heart is more gross than a donkey’s.»
      *»The Believers fight in Allah’s Cause, they slay and are slain, kill and are killed.»
      *»He who fears will mind.»
      *»Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission.»
      *»The battle cry of the Companions of the Messenger of Allah that night was: ‘Kill! Kill! Kill!’»
      *»Allah is not bound by any contract or treaty with non-Muslims, nor is His Apostle.»
      *»Noah prayed that the prophets and apostles would be descended from Shem and kings would be from Japheth. He prayed that the African’s color would change so that their descendants would be slaves to the Arabs and Turks.»
      *»Believers, take not Jews and Christians for your friends.»
      *»In peace you are wild asses -- rough and coarse. And in war you are like women wearing corsets. But I care not so long as my hand can grasp my trusty blade.»
      *»But you [Jews] went back on your word and were lost losers. So become apes, despised and hated. We made an example out of you.»
      *»He said, ‘Fight them so that there is no more rebellion, and religion, all of it, is for Allah only. Allah must have no rivals.’»
      *»We reject you. Hostility and hate have come between us forever, unless you believe in Allah only.’»
      *»Expel disbelievers from the Arabian Peninsula.’»
      If the hope is to achieve a peaceful and tolerant world, would it be more logical to be accepting of this hate and bigotry, or would it make more sense to scorn people who proudly, blindly, and violently followed this doctrine in the hopes that if enough world sentiment was against such a doctrine, no one would want to be associated with it anymore?
      Does it makes more sense to be tolerant of intolerance?
      I hope you take the time to discover Islam as it is defined in its scriptures rather than what you assume/want it to be. If you do, you being a person like me, who dislikes and abhors blind hate and prejudice, will find yourself looking at us as kindred spirits rather than adversaries.

      • Emiratus Gunnar Stålset vil ha et interreligøst senter på Stilkestad, slik av vi kan komme til forsoning med muslimene.

        Hadde det ikke vært bedre å legge dette senteret i Mecca?

        Takk for opplyende innlegg igjen, Anonym.

        • AUF-fjols

          Egypt, Israel og Tyrkia er de gamle kristne kjerneområdene. Vi kunne kanskje gjort om en moské til pub og tatt en øl sammen.

    • AUF-fjols

      «AUF beskyldes for å ha støttet terror. Det brukes om at de får smake sin egen medisin. Kvalmt. Ekkelt. Vondt. Uverdig.»

      Som bonden Anders Breivik kunne fortalt deg: Man høster som man sår. Sår du hat vil du også høste det. Det har kanskje vært behagelig for AUF å lukke øynene for israelske/jødiske barn som har blitt drept, men reaksjonene nå viser at de enten ikke har maktet å sette seg inn i deres situasjon eller at de ser på dem som mindreverdige.

      Du skrev dette, som var klokt. (Islamkritikerne blir hundset av en samlet presse og utpekt som skyldige, til tross for at de har tatt krystallklar avstand fra Anders Breiviks voldsfilosofi, mål og gjerninger):

      «Det er en menneskelig svakhet å skylde på grupper. Når en ikke når de ansvarlige, søker en syndebukker. Når jakten skjer i form av flokker, i gater eller på internett, blir det stygt.»

      Likevel klarer du ikke å lytte til ditt eget råd:

      «EDL, NDL, SIAN og enkelte fremtredende FrPere bør vurdere innflytelsen på egen ordbruk og hatpropaganda har på narsisistiske psykopater som ABB, enten de finnes på den ene eller annen side i det politiske bilde.»

      Innlegget ditt er hovent, selvmotsigende, men mest av alt trist.

      • AUF-fjols

        Forresten, betyr dette at du kommer til å skylde på islam og radikale imamer neste gang en selvmordsbomber går i lufta? Hadde du gjort det dersom det var en muslim som sto bak terroren den 22. juli?

  • Anonym

    GLENN BECK: Norway terrorist victims were like the ‘Hitler Youth!’ Lefties have their panties in a wad. But the Norway camp is a left wing Labour Party political camp where they indoctrinate young people with hatred for Israel (aka Jews) just like they did at the Hitler Youth camps. vg.no/nyheter/inne…l.php?artid=10097135 Hitler WAS a far left winger. The NAZI Party, (National Socialists – ‘socialist’ being the operative word here) promoted a socialist agenda that demonized Jews. Beck simply said, “There was a shooting at a political camp, which sounds a little like, you know, the Hitler youth. I mean, who does a camp for kids that’s all about politics? Disturbing,”

  • Terje

    Anonym overfor kan gjerne dulle seg inn i slike meningsløse uttalelser. Han er og blir en skamplett på demokratiet.

    Aldri har han, eller skribenten vært på Utøya, -- heller ikke har de begrep om hva som foregår der, -- eller på andre partiers ungdomsleirer.

    Tvert i mot preges både «Anonym» og den som er opprinnelse til slike utsagn at de ikke hentet mentalt input fra annet enn brune nettsider.

    De bør heller tenke på at Norge er et fritt land bygget av en samlet befolkning og et politisk konsensus om de fleste saker etter krigen. De som sitter og har meninger som ikke alle vil publisere, men finner rom for dem på nettet, bør kanskje tenke på hvorfor de er en gruppe som 99 prosent av landets befolkning ikke vil ta i med ildtang.

    Snakket i går med en offiser i militæret. Han beskrev noen av dem som søker utdanning og karriere der. Noen tilhører ekstreme mennesker «vi ikke vil ha i våre rekker. De dyrker seg selv og sine meninger. De er ikke der for folket og nasjonen. Heldigvis klarer vi nok å spore de fleste på et tidlig tidspunkt», var hans uttalelse. Takk og pris, sier jeg.

    • «Aldri har han, eller skribenten vært på Utøya, – heller ikke har de begrep om hva som foregår der,..»

      Jeg har vært der for lenge siden, som serviceteknikker.
      Jeg var velig i villrede om hvor jeg var havnet, for på alle flaggstengerne hang det ikke norske flagg, men russiske. (USSR) Røde kluter med hammer & sigd.

      Hva i hule holder de på med?

      flickr.com/photos/…1232/in/photostream/

      • vs60

        Har noen av dere tenkt på nazi partiet begynte helt ytterst til høyre? Hørt om brunskjortene?
        Etter krigen Roehm sluttet Freikorps og serveres under Franz Epp i München i 1919. Han forble aktiv i høyreorientert politikk, og i 1921 rekrutterte han Adolf Hitler for å spionere på den tyske Worker parti (GWP)
        Slik begynte det: I mai 1924 hadde nazipartiet 32 mandater i den tyske riksdagen. I mai 1928 hadde det bare 12 mandater. Men i 1930 feide den store depresjonen over verden; i dens kjølvann hadde nazistene en bemerkelsesverdig framgang, og ved de tyske valgene i juli 1932 fikk de 230 av 608 mandater. Kort tid etter begynte den tidligere rikskansleren Franz von Papen, som paven hadde slått til ridder, å arbeide for nazistenes sak. Ifølge historikerne hadde von Papen visjoner av et nytt hellig romersk rike. Hans egen korte karriere som rikskansler hadde vært en fiasko, så nå håpet han å få makt gjennom nazistene. I januar 1933 hadde han fått industrimagnatene til å støtte Hitler, og ved hjelp av utspekulerte intriger sørget han for at Hitler ble rikskansler 30. januar 1933. Selv ble han visekansler, og Hitler brukte ham for å vinne støtte i katolske områder i Tyskland. Mindre enn to måneder etter maktovertagelsen oppløste Hitler riksdagen, sendte tusener av opposisjonsledere i konsentrasjonsleirer og satte i gang en åpenlys kampanje for å undertrykke jødene.
        Dette har vel heller ikke den meget lærde Asdic fått med seg.
        Og i bunnen av djevelskapen ligger dette: Verket Encyclopedia of the Third Reich er enig i denne vurderingen og sier at sosialdarwinismen var «ideologien bak Hitlers folkemordspolitikk». I overensstemmelse med den darwinistiske utviklingslære «hevdet tyske ideologer at den moderne stat ikke burde bruke krefter på å beskytte de svake, men heller burde vrake den mindreverdige del av befolkningen til fordel for de sterke, sunne elementene». De hevdet at krig er en normal del av de best skikkedes kamp for å overleve, at «seieren går til de sterke, og at de svake må elimineres».
        I 1990 kunne en lese dette i Newsweek: «Høyreekstremistiske krefter beviser nok en gang at dårlig skjult rasisme og appell til nasjonalistiske og autoritære verdier fortsatt kan samle forbausende stor støtte.» En av de mest dynamiske av disse bevegelsene er uten tvil Jean-Marie Le Pens parti Nasjonal Front i Frankrike, som har et budskap som hovedsakelig er «det samme som nasjonalsosialismens».

        Jeg har over 200 bøker og avisutklip, bare spør. Tar tid å lete frem alt.
        Nå, min lærde mann, hvilken kommen tar har du til dette?
        Denne homegrown terrorristen Anders B.B. var ikke han helt mørkeblå?

        • vs60

          Snek seg inn en feil Det skal stå: Etter krigen sluttet Roehm seg til Freikorps og tjente under

          • «Denne homegrown terrorristen Anders B.B. var ikke han helt mørkeblå?»

            Jeg har alltid tilhørt den blå siden. Og har en skreddesydd blå dress.

            Gir det automatisk tilhørighet til ABBs perverse-wacco-morderiske verden?

            Bør vegitarianerne ta avstand fra nazismen?

            «En av de mest dynamiske av disse bevegelsene er uten tvil Jean-Marie Le Pens parti Nasjonal Front i Frankrike, som har et budskap som hovedsakelig er «det samme som nasjonalsosialismens».

            Som bygging av utryddelsesleire?

            Ta deg en bolle!

        • Joda, det måtte komme:

          Reductio ad Hitlerum.

          «Dette har vel heller ikke den meget lærde Asdic fått med seg.»

          Jodda! Når jeg ser noen kjøpe 2 eller flere bunter gullerøtter, blir jeg misstenksom, for som vi vet, Hitler var vegetarianer.

          Nasjonalsosialismen var egenetlig høyresosialisme?
          Er det det du vil frem til?

          http://no.wikipedia.org/wiki/Hitling

          • Anonym

            Nasjonalsosialismen var egenetlig høyresosialisme?
Er det det du vil frem til? Spør Asdic. Du trenger litt fakta undervisning. Til å begynne med lurte jeg på om jeg skulle svare deg, for du har ingen saklige argumenter her, men jeg velger likevel å svare deg. viste du dette?? Hørt om brunskjortene?
            Etter krigen sluttet Roehm seg til Freikorps og tjente under Franz Epp i München i 1919. Han forble aktiv i høyreorientert politikk, og i 1921 rekrutterte han Adolf Hitler for å spionere på den tyske Worker parti (GWP) SA ble på folkemunne kalt «BIFFER» fordi de var «brune utenpå, men røde inni». Hitler gav til slutt ordre om at ledelsen i SA skulle henrettes. Henrettelsene fant sted mellom 30 Juni og 2 juli 1934. Natten er senere kjent som «De lange knivers natt». Kommentar fra meg, det ser ut til at avstanden mellom ytterst høyre og ytterst venstre er meget kort,er du enig i det?
            Partier rundt sentrum er alle sammen for et multikulturelt samfunn, hvilket parti er det som ikke er det? En annen ting ABB er plasert ytterst på høyre siden. Det er og merkelig å se deg henvise til Wiki. Wiki kan redigeres av hvem som helst, alles meninger kommer frem der, på din henvisnig til siden var og dette «Det er også populært å trekke sammenligninger mellom motparten og andre diktatorer i en debatt. Eksempler på dette kan være at Islam er en ond religion fordi Saddam Hussein var muslim», jeg fristes derfor å spørre, er det derfor du har så mye mot Muslimer, vær oppmerksom på at det er gode og dårlige mennesker der som i alle andre relligioner.
            “En av de mest dynamiske av disse bevegelsene er uten tvil Jean-Marie Le Pens parti Nasjonal Front i Frankrike, som har et budskap som hovedsakelig er «det samme som nasjonalsosialismens».Dette skrev jeg. Han og G.Wilders sier de skal sende hjem musserne fra Europa, de kan nok gjøre det med de som har 2 statsborgerskap, men hva med de urettunerbare, skal de sendes til konsenstrasjonsleire, vil du det?? Om det skjer er de alt gått over til den andre siden, og forskjellen mellom fløyene er utvisket. Til slutt, jeg beklager den ufine språkbruken i mine tigligere poster til deg.

  • Terje

    Asdic,.. jeg er faktisk ikke sikker på om jeg tror deg. Jeg har mange leirer på Utøya som ungdom. I dag er jeg ikke medlem i AP. Men jeg har barn som er AUFere, og en datter som skulle vært på leiren. Hun sitter i samme stue sammen med meg, sammen med en jente som overlevde.

    Vet du hvilken avsky jeg føler for dine uttalelser. Det tror jeg ikke. Bare å begynne din argumentasjon 42 minutter etter at tjue navn på nye ungdommer ble lest opp. Hva er det du prøver å rettferdiggjøre? ABB sin nedslakting av barn og ungdom? Nei, jeg tror ikke det. Du prøver fortvilt å vaske ditt egen skyld istedenfor å ta et oppgjør med meninger som skaper terror.

    Det må være vondt å bli møtt med roser og kjærlighet.

    Til orientering så er Utøya utleid til ulike organisasjoner og aktiviteter når det ikke er AUF-leir der.

    Men du kan først fortelle hvilket tidspunkt du var på øya… så skal du få svar på hvem som var der. Inntil da er du en ondsinnet løgner.

    • Anonym

      «Sosialister er bare noen oppblåste rotter, som hører
      hjemme i komposthaugen. Der kan dere hygge dere og avle nye sosialister, mens dere slafser i dere samfunnets overskudd..»

      • Terje

        Din kommentar sier mer om deg enn om noen andre. Ytterligere kommentar er totalt unødvendig.

        Ett lite råd. Sjekk ordet betydningen av ordet empati. Søk så hjelp… mennesker uten empati er farlige. Politisk ståsted er ganske uinteressant i denne sammenheng.

    • Om jeg ikke tar alt for meget feil, var det i 1964.

      I tillegg til USSR-flagg hang det også røde flagg rundt om kring. Det påminnet sterkt om en Russisk pioneercamp.

      Trotsky var jo innom før han dro til Mexico.

      • Det er en ting jeg undres over: Stordalen skjenker 5 mill. og alle blir oppfordres til å gi Kr.100 til gjenoppbyggningen av Utøya.

        Hvilke skader er påført bygningene?

  • Norwegian Carnage: Will the Left Use The Tragedy in Norway As Proof of Islamophobia .

    pjtv.com/?cmd=mpg&…id=74&load=5821

    • Ali Pasha

      La oss si at en person ble banket opp ti ganger av én person. Den ellevte gangen blir han banket opp av en annen. Fyren blir nesten lettet av å få juling av en ny person, for han tror det betyr at fyren som har banket ham ti ganger tidligere ikke lenger utgjør noen trussel.

      Folkets kollektive hukommelse er svak og intelligensen lav, dessverre. Sauer.

  • Shakir

    Anonym@ Og Amerika er i samtaler med taliban og al qaida. Mossad og Israel er sikkert i samtale med hamas. Hva så????? Skjønner dere ikke at det er nødvendig med dialog for å finne en politisk løsning?? Har dere gått på skole? Har ikke lærern deres fortalt dere om konfliktløsning? Hva faen feiler det amerikanere. Må dere ty til revolveren hver gang det er noen som har en annen mening.

Leave a Reply

  

  

  


*

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>