Søk

Siste kommentarer

Kategorier

september 2016
M T O T F L S
« aug   okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Arkiv


Blogglisten
Bloggurat

Hovedproblemene med muslimsk integrering

max_hermansenDet er vanskelig å integrere muslimer som er innvandret til Norge, mener Demokratenes leder i Oslo, Max Hermansen. Hovedproblemene med muslimer i våre land, er etter hans mening kvinneundertrykkelsen, homohatet, jødehatet og at det er umulig å forlate islam. Her begrunner han sine synspunkter nærmere:

«1. KVINNEUNDERTRYKKELSEN; som er overalt der det er muslimer. Tvangsekteskap, streng kjønnssegregering, meget forskjellig oppvekst for døtrene i forhold til sønnene, voldtekter og andre seksuelle overgrep mot kvinner, er alt sammen med begrunnelse i koranen, hadith eller sira.
2. HOMOHAT. Dette ser vi tydeligst ved at det nesten ikke finnes åpent homofile i noe muslimsk samfunn. Viser noen homofile tendenser, bankes de opp til de forstår at de ikke kan være homofile. Dette homohatet gjør seg også mer og mer gjeldende fra muslimene mot homofile ikke-muslimer.
3. JØDEHAT; som egentlig er rasisme. De fleste muslimer anser det som fint om alle jøder forsvant fra jordens overflate. En hel del synes Hitler gjorde for lite med dette «problemet». Og nesten alle mener at Israel må utslettes.
4. UMULIG Å FORLATE ISLAM. Om du som muslim sier at du ikke lenger vil følge islam, risikerer du å bli utstøtt av familien, og i verste fall drept.

INDOKTRINERT I OPPVEKSTEN! På alle disse fire områdene ser oppveksten ut til å ha stor betydning. Muslimer har en streng oppvekst i forhold til krigsherren Mohammed og hans lære. Det er ikke lov til å kritisere ham, islam eller noe annet ved deres «religion». Muslimer flest blir indoktrinert til å tro at islam er bra.

IKKE INTEGRERT! Derfor er også integreringen inn i våre samfunn så vanskelig, for ikke å si umulig. Nesten 50 år med muslimer i Norge, har i alle fall vist at muslimer verken kan eller vil la seg integrere. Det eneste vi kan gjøre for å motvirke alt dette, er å forsøke å redusere antallet muslimer i våre land.»

41 comments to Hovedproblemene med muslimsk integrering

  • Mange takk for at du slipper meg til med mine meninger om muslimer, Jan.
    En rettelse: Det er ikke kun innvandrede muslimer som har disse fire hovedproblemene, men alle muslimer. Faktisk så ser det ut til at andre- og tredje-generasjon muslimer i Norge er verre enn første-generasjon. Synd at ikke SSB-sjefen vil gi oss statistikk på dette.
    Et eksempel: Blant ANDRE generasjon pakistanske kvinner i Norge som giftet seg i perioden 2007 til 2012 – noe over 600 – som giftet seg med en pakistansk mann, og 55 prosent som giftet seg med en pakistansk mann fra Pakistan – hvorav ganske mange med fetteren. Dette er verre tall enn for første-generasjon pakistanske kvinner i Norge.
    Hva gjør vi med det?

    • Vidar

      Det gjør vi dessværre absolutt INTET med! Og det vil vi heller ikke evne å gjøre noe med, så lenge vi ikke tør å adressere problemet! For problemet er ikke primært verken «radikalisme» eller «ekstremisme» – PROBLEMET ER ISLAM!
      Men så lenge det politiske prosjektet er å akseptere, tolerere og «inkludere» islam, er det jo plent umulig samtidig å bekjempe PROBLEMENE med islam…
      Først den dagen vi innser at «det er islam som er problemet», vil vi kunne begynne å bekjempe denne ondskapen!
      Jeg sier som Bjørn Afzelius i sangen «Valet»; «Hur kan man kjempa, när man inte innser faran?»
      For hvordan kan man kjempe mot islams ondskap, så lenge man ikke innser at det er ISLAM som er problemet?

      • Målfrid Endressen

        -Det er nå bare en gang slik at dersom vi vil overleve som et demokrati så må islam holdes ned med ulike rettigheter for muslimer. Det er derfor det er blitt så mange diktatur og tyrannier i midt østen. Og dersom ikke det gjøres for å opprettholde et minimum av sikkerhet og sækulert demokrati, så vil også demokraties ødelegges og underlegges et islamsk teokrati og dikatur over hele landet. Så det er praksis ingen vei utenom diktatur og fascime viss man vil la demokratiet overleve iallefall en liten stund til og selv da blir det aldri tryggt før islam er utryddet.
        Når det gjelder hatet til muslimer så er det størst mot alle typer ikke muslimer og ikke bare de gruppene som Max Hermansen nevnte:
        https://sites.google.com/site/drammensiden/nyheter/13

    • Max: Det er det ikke enkelt å gjøre noe med. Vi kan selvsagt ikke nekte norske statsborgere å gifte seg hvem de vil, og det bør ikke gjøres umulig for nordmenn å ta sine utenlandske ektefeller til Norge. Det er allerede innført strenge regler, blant annet krav om en viss, relativt høy, inntekt for å sikre at den norske ektefellen kan forsørge sin utenlandske kone/mann. Vi kan ikke diskriminere mellom norske statsborgere. Alle har samme rettigheter og plikter. Så det må gjelde samme regler for en norsk statsborgere som vil ta sin amerikanske eller russiske kone til Norge, som for en norsk statsborger som vil ta sin pakistanske kone til Norge. Så akkurat det problemet finner jeg ikke noen god løsning på.

  • Jan Hårstad

    Hva vi gjør med det? Helt riktig det Max her anfører. Gilles Kepel som er den store islamforsker i Frankrike, sier nå at det blir borgerkrig fordi tredje generasjon muslimer er Jihadister en masse.
    Svakheten ved vår praksis er en slags abstrahering /teoretisering av problemene. Merete Hodnes saken interesserer folket,den burde vi gitt maksimal fokus og interesse. Info,info, for dommen kommer til å reise ultraviktige spørsmål.
    Vi kommer ingen vei med mye synsing. Vi må gå inn i de brennende sakene. Dette er på ingen måte rettet til Max som har vært i skuddlinjen, men til oss alle synsere.

    • Det at Merete Hodne ble dømt,var jo forventet.Fordi når man sitter med en fremtid,som tilsier store etniske/kulturelle og ikke minst religiøse storkonflikter,så ligger det i kortene at man skal temme sine egne.For og vinne gunst til den siden frykter. Her fikk man bevist ovenfor inntrengerne at vi er så rettferdige,at her knebler vi våre egne.

      • Målfrid Endressen

        Kommer aldri til å stemme mer på demokratene:
        Når selv Vidar Kleppe kan ansette en kamuflert muslim som Makvan Kasheikal som selv har vokst opp som muslim i Iran, og sier vagt at han ikke anser seg ikke som muslim i dag så burde bjelen ringe for de fleste. Og når han tidligere vagt sier at det er Nytteløst med imam-utdanning som om islam er noe alternativ. Da er jeg helt sikker på at dette er en løgmer
        https://www.nrk.no/sorlandet/_-nyttelost-med-imam-utdanning-1.12713767
        Studerer vi han Koranen nærmere ser vi at de kan lyve kan si og lyve om en ting mens de mener noe totalt annet.
        Koranen 2:225
        «Allah vil ikke straffe deg for tomme[løgnfulle] ord i din lovnad; men han vil straffe deg for det som deres hjerter har samtykket til: Allah er barmhjertig og nådig.»
        https://sites.google.com/site/quranmonitor/002#225

        Det siste som bekrefter dette er at flere og flere partier har muslimer i lederposisjoner enda de fortsatt er enn liten gruppe i Norge. Altså er Vidar Kleppe med i den multikulturelle frimurer klubben med opprinnelse i det satanistiske pavedømet:
        https://sites.google.com/site/hoyanger/nyheter/14

        Vi har jo god erfaring med AP:
        AUF-leder Mani Hussaini avslørt som muslim:
        https://sites.google.com/site/finnmarksiden/nyheter/14

        • Målfrid: Jeg kan forsikre deg om at Demokratenes leder ikke er mer muslim enn det du, jeg og Max Hermansen er. Trolig deler han alle meningene som Max Hermansen gir uttrykk for i denne artikkelen. Hvilken muslim vil gjerne ha Pegidas tidligere informasjonsleder som sin fylkesleder i sitt parti i Oslo? Dine simple insinuasjoner om at Makvan Kasheikal er muslim, når han faktisk er et offer for islamsk undertrykkelse i det landet hans familie flyktet fra, er simpel, latterlig og barnslig. Det er et personangrep av en type som jeg normalt ville slettet.
          Personlig har jeg ikke noe problem med å ha en muslim som leder i et politisk parti, men det er en helt annen debatt, ettersom Makvan Kasheikal altså ikke er muslim, selv om han ble født i de kurdiske områdene i Iran.

          • Målfrid Endressen

            Du må lese Koranen rett Jan Simonsen.
            Koranen 2:225
            «Allah vil ikke straffe deg for tomme[løgnfulle] ord i din lovnad; men han vil straffe deg for det som deres hjerter har samtykket til: Allah er barmhjertig og nådig.»
            https://sites.google.com/site/quranmonitor/002#225
            Dette er en ed som muslimer har gitt og de kan til og med skjule sin tro ved å lyve:
            Koranen 16:106;
            «Den som benekter «Allah» etter å ha akseptert troen hans,og som åpner sitt bryst for vantro’s tvil,har påkalt vrede(sinne) fra Allah, og vil få en grusom straff».De eneste som er unnskyldt [å gjøre dette], er de som er benekter sin tro under tvang.»
            https://sites.google.com/site/quranmonitor/016#016:106

            Det må da være klinkende klart at en som sier han føler seg forfulgt ikke er så redd som han først utgir seg for eller så dum at det første han gjør er å bli en godt synlig muslim i mediabildet og utsetter seg for politisk forfølgelse som utsetter han for stor fare fra muslimsk barbarer i et nytt land.

            Viss han virkelig var forfulgt ville han vært svært tilbakeholden og forsiktig i det nye landet sitt. At han i tillegg konsentrerer seg om det lille partiet Demokratene er fordi andre muslimer allerde har fått infiltret andre store partier.

            Og tror du «Allah»s krigere bryr seg om løgn når de er villig til å dø ro «Allah» ? Emmigransjon er nedfelt i Koranen Les:
            https://sites.google.com/site/haugesundsiden/nyheter/13

            Tankegangen til muslimer er at om de legger ordene i sin egen munn og tar æren for det andre har gjort så beskytter de islam fordi da får de opparbeidet seg tillitt og kan styre ordet ditt de vil, dit de vil og samtidig kamuflere andre deler av islam,mens de lirker inn litt og litt islam. Ingen bør stole på muslimer. Særlig ikke de som er så beviste som Makvan Kasheikal, som ikke engang viser at han engasjerer seg direkte og alene mot islam.

            Og sann mine ord. Kultur og identiet spiller også inn mye her for denne mannen vil kunne identifisere seg lettere med den arabiske muslims kulturen og dermed godta og innfinne seg lettere med islamske krav ut fra både Koranen og muslimer tankegang så følgen av dette er at døren sette vid åpen i partiet og at det bare er et spørsmål om tid så ser vi at de lirker inn mer og mer islam via den døren.

            Vent og se. Det kommer med slik hjernedød naivitet som nå også Demokratene står for!!!

            • Målfrid: Du er helt på jordet. Det spiller da ingen rolle om Koranen gir muslimer rett til å lyve. Det beviser jo ikke at Makvan er muslim, eller at Jan Simonsen er muslim. eller at noen som helst andre som ikke selv bekjenner seg til islam, likevel er muslimer. Du beskylder/insinuerer noe om en person du ikke kjenner, og ikke har den ringeste forutsetning for å stemple som noe han selv benekter at han er. Håpløst.

  • Jeg har i mange år påpekt at denne massive utdelingen av statsborgerskap som ha funnet sted,har rett og slett gjort at Norge på «demokratisk» vis IKKE kan reddes.
    Jeg finner det avskyelig at afrikanere,arabere og asiatiske inntrengere skal ha samme rettigheter som oss etniske nordmenn.
    Jeg vil bruke ord som absurd,at man gir disse folka eierskap. Dette må det ligge djevelskap til grunne for,for det kan da umulig være noen som tror at det går seg til.Bare vi gir det nok av vårt land.?
    I våre dager,så er det blitt uhyre populært og snakke om og integrere uønskede inntrengere.
    De store hordene med afrikanere,arabere,asiatere og annet uønsket gods som velter inn i vårt land,heter det seg at man skal integrere.
    Man skal med andre ord,gi dem større handlingsrom.Slik at de lettere skal forme vår kultur,vårt folk/land etter det som passer deres egen importerte ukultur.
    Hadde man aldri gitt disse folka statsborgerskap,så hadde ikke deres tilstedeværelse vært for evig tid.Men kun inntil,at det norske folk hadde våknet opp.
    Men ved og dele ut statsborgerskap,så har man rett og slett fraskrevet seg muigheten til og bevare vår kultur,vårt levesett,vårt folk.Ja,vårt land går til grunne som følge av denne «generøse» og korrupte snillismen som har skaffet i hovedsak vesntresiden en mengde gratis-velgere i 3 tiår.Men nå har også høyresiden kunne høste av slike uønskede og importerte gratisvelgere. For de av de uønskede gratisvelgerne som nå har grafset til seg statsborgerskap/rikdommer og forflyttet hele sin uønskede slekt inn på våre landeområder, trenger ikke venstresiden lenger. De forflytter seg til høyre,slik at de tror de slipper og måtte dele det de har grafset til seg.
    Og høyresiden har svart dette økende antallet uønsket velgergods med og tilpasse deler av sin rikmannspolitikk etter deres behov,der de kneler etterhvert i takt med antallet okkupanter som velter inn.
    Jeg skal være så ærlig og si at jeg unner ikke afrikanere,arabere eller asiatiske inntrengere noen verdens ting her i Norge. Kun matlapper i påvente av utreise er det jeg er villig til og gi dem.
    Jeg forventer ikke at Demokratene har samme sysnpunkt som meg.
    Men man er nødt og få inn i programmet at det skal ikke deles ut norske statsborgerskap til afrikanere,arabere,asiatere osv. Ikke under noen omstendigheter.

  • Høyreekstrem?

    Veldig mye kan gjøres for å forhindre segregering og koloniserinstendenser. Men det krever en ny politisk holdning som nok ligger enda et stykke frem i tid. Forholdene må nok dessverre bli enda verre først.

    Skal man ha mulighet til å integrere den muslimske gruppen på en forsvarlig måte, er det selvsagt avgjørende at denne gruppen ikke vokser raskere enn integrering er mulig. Å begrense denne innvandringen må derfor ha første prioritet.

    Først og fremst må det innføres forbud med ekteskap mellom søskenbarn. Skilte må også gis en karantenetid på minst fem år før de kan gifte seg med en ny utlending (for å forhindre flerkoneri).

    • Det og integrere de muslimske inntrengerne er ikke noen endelig løsning. Det er vel heller ikke noen med fornuften i behold som tror at man kan stoppe muslimene over og stjele vårt land. Det med og intefgrere,er bare et påfunn av en gjeng med tomskaller som burde være så ærlig og si: Vi gir faen i om landet handler på muslimske hender,vi får gjøre det litt lettere for oss selv i nuet.Og vi integrerer dem.:)

  • Jeg tror at ordet integrere er kommet på banen,kun som en bortforklaring på en bitter og sann realitet som flerkulturell invandring til Norg har vært. I stedet for og si det rett ut,at afrikanere,arabere og asiatere er en ulykke for Norge.Så har de skyldige kommet på banen med at det kun mangel på «integrering» som gjør at dette tragiske havariet for Norge,ikke har blitt en suksess.

    • Høyreekstrem?

      Ja naive godfjotter trodde nok at innvandringen ville gå seg til av seg selv. Ideen var at forskjellen på dem og oss var minimal. Det var bare «rasistene» som hevdet noe annet. Og noen rasister var det nok også, som bidro til å torpedere hele debatten.

      Men vi må forholde oss til dagens realiteter, og det er at den muslimske gruppen har vokst raskt og vil av naturlige årsaker vokse enda raskere i tiden fremover. Å forbedre inntegreringen har derfor stor betydning for å motvirke enda mer utenforskap og segregering. Innenfor dette må man begynne å stille krav til innvandrere, akkurat som vi gjør til innfødte, og vi må si tydeligere Nei til primitiv ukultur.

      Viktigst av alt er det nå å få redusert den krevende innvandringen til et minimum. Samtidig må trykket på hjemsendelse av ubegrunnede holdes oppe.

      I Danmark har politikerne stort sett samlet seg om en fornuftig politikk. Det er plass til en muslimsk minoritet i både Danmark og Norge, men muslimer skal vite at ingen er imun for våre lover og de skal underkaste seg det sekulære samfunnets toleranse, eller forlate landet.

      Såpass åpne og ærlige må man være.

      • «Men vi må forholde oss til dagens realiteter, og (…)» det er det faktum at selv om det ikke kommer inn en eneste innvandrer til fra den tredje verden, så vil man ikke klare å håndtere problemet økonomisk. Lik det eller ikke, men sånn er det. SEB-økonomen Johan Javéus sier i dag til svenske aviser at innvandrerne er en tikkende bombe som detonerer om et par år eller så. Jeg tror ikke nordmenn vet hvor alvorlige følger det vil få for Norge.

        Det er da nordmenn vil få en leksjon i hva realøkonomi betyr. For selv med lomma full av penger kan du ikke kjøpe noe som ikke finnes. Det er nemlig der vi snart er. Det er stor knapphet på hvite europeere, og du tryller ikke frem nye etter behov slik enkelte tror. Det har ingen ting med (dårlig) planlegging å gjøre heller. Demografien maler ubønnhørlig i stykker Norge (og resten av Vest-Europa).

        Vesten som ble sett på som en garantist for en viss rettsorden og hvor politisk forfulgte kunne søke tilflukt og beskyttelse, er i ferd med å bli ødelagt. Demokratiet vil bli knust i det kaoset som alltid følger når et flerkulturelt samfunn går i oppløsning. Du får ikke kjøpt noe i en butikk med tomme hyller, og statsborgerskapet ditt er et stykke papir uten annen verdi en nettopp papiret.

  • Trumpforoffice

    Heia Thedonald

  • Trumpforoffice

    Hovedproblemet er som Trump sier «They hate us»

  • Jan Hårstad

    Det er helt riktig det som Rad-Lib sier,underskriver hvert ord. Her på webben er man mer opptatt av USA og Israel enn at rettssaken mot Merete Hodnes skal sette en betong-presidens for alle norskinger som tar igjen med islamiseringen.
    For meg er det fullstendig ubegripelig at ikke de oppegående lager støtteerklæringer,underskrifter for Hodnes og kanskje også betaler regningen for dommen. Våkn opp – for guds skyld og gjør noe.

  • Målfrid Endressen

    Det er nå bare en gang slik at dersom vi vil overleve som et demokrati så må islam holdes ned med ulike rettigheter for muslimer. Det er derfor det er blitt så mange diktatyr og tyrannier i midt østen. Men dersom ikke det gjøres for å opprettholde et minimum av sikkerhet og sækulert demokrat, så vil også demokraties ødelegges og underlegges et islamsk teokrati og dikatur over hele landet. Så det er praksis ingen vei utenom diktatur og fascime viss man vil la demokratiet overleve iallefall en liten stund til og selv da blir det aldri tryggt før islam er utryddet.
    Når det gjelder hatet til muslimer så er det størst mot alle typer ikke muslimer og ikke bare de gruppene som Max Hermansen nevnte:
    https://sites.google.com/site/drammensiden/nyheter/13

  • Vidar

    ETT av problemene, er selvsagt den uforsvarlige utdelinga av norske STATSBORGERSKAP til alskens utlendinger! Jeg har lenge prøvd å få folk til forstå at NORSK statsborgerskap er noe en får i «fødselsdagsgave», ikke noe en kan tilegne seg seinere… Dvs. at INGEN som allerede har et statsborgerskap, skal kunne «få» et norsk! Så må en jo også vurdere om utlendinger som allerede har blitt tildelt dette, kan fratas det. Og vurderes problemet tilstrekkelig alvorlig, kan dette selvsagt gjøres!
    Intet problem er umulig å løse – hvis en bare er villig til å gjøre det som trengs for å løse det!

  • Trumpforoffice

    Trump vil rydde opp i alle disse problemene

  • Slagbjønn

    Problemet med Demokratene er at partiet ikke går langt nok på områder som nå er livsviktige å få gjort noe med.

    Hvor i partiprogrammet er «Islam hører ikke til i Norge», ala AfD?
    Hvor er «vi må forby koranen, avislamisere samfunnet vårt, og massedeportere muslimer», ala PVV?
    Hvor er «vi skal bygge en mur langs grensen til sverige/finland/russland», ala Trump?
    Hvor er «vi er ikke interessert i å ta imot flere innvandrere» ala Orbans Ungarn?
    Hvor er «vi SKAL ut av samarbeidet med EU» ala Farage?

    Med andre ord, hvor er de virkelig slagkraftige tiltakene som garantert vil hjelpe mot den hengemyra vi står midt oppi allerede her og nå? Det er slike konkrete mål de nevnte partiene/patriotene vinner stemmer så det suser etter, ikke ved å være omtrent like stuerene som resten av bøtteballetten i politikken. Demokratene mangler slike politisk ukorrekte stortrommeslag som alle legger merke til, og vil uten disse bruke for lang tid til å komme seg i noe nevneverdig posisjon. Det er mer sansynlig at partiet drukner i mengden, langt nede på målingen et sted.

    Det vi trenger er et tydelig anti-facsistisk (mot marxisme/nazisme/islam) nasjonalkonservativt parti, hvor «ubehagelige» sannheter og forslag kan drøftes fritt, og hvor man ikke er redd for å gjennomføre harde, politisk ukorrekte tiltak (som de nevnt fra andre land) som må til for å verne kulturarven og folket vårt. For som Vidar skriver her (og jeg er forøverig også enig i det han sier om statsborgerskap), så er intet problem umulig å løse hvis en bare er villig til å gjøre det som trengs for å løse det.

  • Jan Hårstad

    Hvert ord er riktig,Slagbjønn. Helt åpenbart tror ledelsen i Demokratene at partiet vil vinne framgang såfremt man befinner seg innen paraplyen av mainstream norsk politikk,men med små justeringer.
    Dette er hundre prosent feil. Ingen i Norge kommer til å oppdage Demokratene da.
    Man må velge politikk/paroler som får multikult-pressen til å lage krigsoverskrifter,true med rettssaker og massivt hat. I løpet av ett år vil da hele Norges befolkning vite hva Demokratene er. Dårlig reklame er også reklame.
    Jeg var inne på webben deres: ikke ett ord om Merete Hodnes-rettssaken som interesserer det norske folk.
    Tyske AfD var for rundt ett år siden ett 2% parti inntil de anbefalte stengte grenser og våpeninnkjøp til selvforsvar. Nå ligger de rundt 20%.
    Det virker som om ledelsen av Demokratene ikke oppfatter noe av dette.

    • En person som påvirker demokratene negativt

      Det er ikke nødvendlig å nevne navn. Det holder i lange baner å si at angjeldende person er mest opptatt med Israel og jødene og bryr seg heller lite om det norske folk og dets skjebne.

  • Vidar

    Jeg har selv foreslått at demokratene som parti må programfeste et klart «NEI TIL ISLAM» men fått klar beskjed fra folk i partiledelsen at DET kommer aldri på tale, at det viktigste er å få stemmer nok til igjen å bli representert på Stortinget – og at det å markere seg som «anti-islam» ville være politisk selvmord.
    Mulig denne holdninga kan endre seg, hvis f.eks. Max Hermansen kommer inn i partiets sentrale ledelse…?

  • Mange takk, Slagbjønn, Jan og Vidar for både hva dere mener må gjøres for å redde Norge, oppskrift på suksess for et politisk parti, og ikke minst; engasjementet. Jeg er svært enig i at det er dette som må til for å vinne valget neste år, slik at vi kan begynne å redusere antallet muslimer i Norge. Det var derfor jeg prøvde å bli leder for Demokratene.
    Nå er jeg i stedet leder in spe for Demokratene i Oslo. Som kjent er det fra hvert enkelt fylke det velges representanter til Stortinget. Er ikke sikkert at det er meg som skal velges inn på Tinget. Uansett, vi må få frem en politikk i Oslo som går ut på å ta byen vår tilbake fra muslimene, og dermed også for å få resten av Norge til å gå i den retningen. Det er der jeg håper å få med meg mange av samme kaliber som dere tre, og at jeg håper hver og en tenker igjennom hva de kan gjøre for Norge og det norske i denne kritiske situasjonen.

    • Du glemte og takke meg. 🙂 Fordi jeg er utvilsomt en stor kapasitet for et parti som Demokratene. Det er egentlig en skam at ikke jeg er den heteste kandidaten fra Nord Trønderlag. Da jeg er en av de få her i Norge,som står for en politikk som faktisk er både nødvendig og fremtidsrettet. Det at jeg ikke er den fremste kandidaten i Nord Trønderlag,kan nesten sammenlignes med at Norges fotball forbund hadde satt opp Lyngen/Karnes,Herd eller Kvik Halden til kvalifisere seg til Champions League istedet for Rosenborg.
      Dette er arrogante og provosernde og skrive.Men det er unasett sant. Jeg hadde aldri hevdet min kapasitet ,dersom den ikke var til stede.For dette er snakk om gratis arbeid. Dette er snakk om en skitten dugnad.Der man må tørre og tåle hets,mobbing og andre forfølgelser. Og der er jeg herdet for elnge siden. Jeg ville se det som en hedersgest,og bli omtalt som et hatobjekt på vegne av ren og sunn patriotisme.

  • Jan Hårstad

    Hva skal man med en person på Stortinget hvis ikke vedkommende sier Nei til Islam? i alle dens former? Hvis det er riktig som Vidar skriver at denne parolen ikke skal fram som hovedsak, hva er da vitsen med Demokratene?
    Det er da også fraksjoner i FRP som kjemper mot bompenger og rovdyr. En trenger ikke noe eget parti for å kjempe for det.
    Hva vil det stå i programmet, er nøkkelspørsmålet. Og den talsperson som ikke følger programmet må ekskluderes.
    mange har ennå ikke skjønt at vi er naboland til et Sverige i fritt fall. Det er slutt på den tida en kunne være tvetydig og ullen i politikk.Comprendo?

    • Helt enig med deg. Hva er vitsen med Demokratene om vi ikke har som hovedsak at den muslimske invasjonen stoppes og reverseres. Dessuten skal vi jobbe hardt for direktedemokrati etter sveitsisk modell. Når politikerne hører mer på venstrevridde journalister enn på folket, har de sviktet sin oppgave.

  • Jan Hårstad

    Gått ut på dato. Et parti står og faller med dette: at det er identitet mellom programmet og politisk praksis.
    Mange posisjoner i programmet er allerede for lengst gått ut på dato og må omarbeides. Spørsmålet om krig og forsvar.
    Her står det:»Norge vil sikre sin frihet og uavhengighet med sitt medlemskap i Nato.»
    Nato er et annet ord for den amerikanske makten som på toppmøtet i Warsawa i sommer vedtok å forberede en krig mot Russland. Mange stater i Europa og alle Demokratenes «søsterpartier» så som AFD og Nasjonal Front er sterkt imot krigsmobiliseringen mot Russland,utplassering av atomvåpen B61-12 og styrker til ØstEuropa.
    En av de statene i Nato som er mest begeistret for krigsopptrapping mot Russland er Høyre-FRP regjeringen ledet av Brende/Søreide.
    Det norske forsvaret ombygges til et brohode for amerikansk angrepskrig mot Russland og ikke et landforsvar for Norge.
    Dette temaet seiler opp som viktigere enn både Islam og innvandring for sånn som kursen i øyeblikket er, dras Norge inn i tredje verdenskrig.
    Selv deler av eliten i USA syns dette atomkrigopplegget er galskap. Se
    webben nationalinterest.org 11 sept av Will Saetren:
    «3 Nuclear-weapons Program President Obama should kill».
    Det dreier seg om 1 trillion dollar prosjekt for tenkende atomraketter som utplasseres i ØstEuropa,Italia,Frankrike og ganske sikkert i Norge.
    Vi lever like før tredje verdenskrig såfremt denne prosessen til Brende/Søreide ikke blir stoppet. De to livsfarlige politikerne, de mest stupide Norge har hatt i etterkrigstid.
    Det sier ikke så lite.

    • Vidar

      Hjertens enig, Jan Hårstad! Å basere Norges frihet og selvstendighet på NATO-medlemskapet, er det samme som å GI AVKALL PÅ vår frihet og selvstendighet til fordel for å en posisjon som vasallstat for USA! Selv ville jeg absolutt foretrukket en forsvarsavtale med vårt naboland Russland!
      Men hvorfor må Demokratene absolutt ha en ferdigmeisla forsvarspolitikk? Går det ikke an kun å programfeste at «Norge skal ha et troverdig forsvar for å sikre landets frihet og selvstendighet, og kan inngå i allianser som sikrer dette, men uten å gi avkall på vår suverenitet»…?

  • Er det ikke mye viktigere akkurat nå at vi stopper den muslimske invasjonen? Så kan andre saksfelt heller få en mindre fremtredende plass i vårt arbeid i Demokratene!?

    • Tusenkunstner

      Tidligere så sto det i programmet til Demokratene at partiet ville støtte opp om å fremme kringkastingsorkesteret. Det kunne kanskje være en av toppsakene fremover.

Legg inn en kommentar