Søk

Kategorier

november 2016
M T O T F L S
« okt   des »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arkiv


Blogglisten
Bloggurat

Klart som faen at vi brenner biler når vi mangler aktiviteter

bilbranner«Det er klart som faen at vi tar ut vår frustrasjon ved å ødelegge og vandalisering når vi har en mangel på aktiviteter her.» Slik forklarer en ung innvandrer fra Skallberget i Västerås i vårt naboland hvorfor det brenner så mange biler i den lille byen. Han mener at han og hans kamerater ikke har nok aktiviteter, og at det rettferdiggjør hærverk og bilbranner, og gir uttrykk for sitt syn i lokalavisen i Västerås, skriv er den svenske nettavisen Fria Tider.

Västerås har nylig blitt utsatt for et bredt spekter av bilbranner. Og den unge mannen forsøker i et anonymt innlegg i lokalavisen å forklare hva fenomenet skyldes. Han skriver at han kom til Sverige da han var ung og riktignok hadde «god potensial», men at han var utsatt for vedvarende rasisme av myndighetene. «Allerede i tidlig alder ble man behandlet annerledes. Noen ganger var det på grunn av etnisitet, noen ganger fordi vi var på et bestemt sted, og noen ganger bare fordi noen menneskene som hadde makt følte for å kødde med oss. Jeg har mange ganger blitt støttet opp mot veggen og visitert foran mine kjære. Det har trykt ned meg og min verdi,» skriver han.

Mannen skriver at de unge i området føler seg «undertrykte» og at de brenner biler for å «få miljøet til å reagere og lytte.» Blant annet klager han på at målene i den lokale fotballbanen ikke har et nettverk, og at det ikke er organisert nok «aktiviteter» for unge mennesker. «Kort sagt, er det klart som faen at vi tar ut vår frustrasjon ved å ødelegge og vandalisere når vi har mangel på aktiviteter her. Det er verken godt fellesskap, aktiviteter og ting / gjenstander vi kan gjøre bruk av,» konkluderer han.

6 comments to Klart som faen at vi brenner biler når vi mangler aktiviteter

  • Pondus

    Ååå, den som hadde hatt en lokal fotballbane å spille på i barndommen 🙂
    DET er ikke mange forunt..

    • Silje Arnheim

      Dette har ingenting aktiviteter,sosiale forhold eller penger å gjøre. Dette har med den krigen som muslimder er pålagt å utføre enten de liker å gjøre det eller ikke:

      Koranen 7:4;
      «Hvor mange bysamfunn har vi ødelagt! Som et raid(plutselig angreps og plyndrings tokt) om natten, eller mens de sov midt på dagen, kom Vår terror til dem.»
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/007#007:004

      Koranen 22:45;
      «Hvor mange bysamfunn har vi ødelagt, av [ikke-muslimer], Så de ble liggende i ruiner, Og hvor mange brønner og store slott ble liggende ubrukelig i ruiner.»
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/022#022:045

      Koranen 7:97-98;
      «Så, er da folket i bysamfunnene trygge fra Vår kommmende vrede over dem som plutselige blir angrepet og plyndret mens de sover om natten?»
      «Eller føler folket i bysamfunnene seg så trygge fra vår kommende vrede over dem på dagtid mens de viser seg frem ?»
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/007#007:097

      Koranen 2: 216;
      «Kamphandlinger kan bli pålagt deg, selv om du misliker det. Men du kan mislike noe som er bra for deg, og du kan like noe som er skadelig for deg. Allah vet når du ikke vet.»
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/002#002:216

      Koranen 24:51-52;
      «Svaret til de troende[muslimer] når de bli innkalt til Allah og Hans sendebud[Muhammad], slik at han kan dømme mellom dem, er ikke noe annet enn dette: de sier: «Vi hører, og vi adlyder»: Og slik er de velstående de (som vil leve evig i paradiset). Og han som adlyder Allah og Hans sendebud[Muhammad], og frykter Allah, og holder sin plikt (til ham): disse er de er de seirende».

      Koranen 4:14;
      «Og den som nekter å adlyde Allah og hans sendebud[Muhammad] og overtrer(synder) mot hans grenser, vil han sende inn i helvetesilden, hvor han skal bo til evig tid, hans vilje vil være en skammelig undergang.»
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/004#004:014

      Koranen 33:36;
      «Når en sak er avgjort av «Allah» og hans sendebud[Muhammad] er det ikke sømmelig(riktig) for en troende[muslimsk] man eller kvinne å ha noe valg i beslutningen. Hvis noen ikke adlyder Allah og Hans sendebud, er han faktisk åpenbart på ville veier».
      https://sites.google.com/site/quranmonitor/033#033:036

      Les mer her:
      https://sites.google.com/site/kongsvingerby/nyheter/12

  • Vidar

    Og da burde det vel være like klart at «vi» verken vil ansette slike innvandrere, handle med eller av dem, eller på andre måter omgås dem? Eller overhode ønske dem velkomne til VÅRE bo-områder, VÅRE byer – eller våre LAND?
    Bortskjemte drittunger som bare krever og krever – og notorisk legger skylda på alle ANDRE når de selv ikke fikser sitt eget liv og tilværelsen – trenger en solid «tupp i ræva»! Eventuelt med retning UT AV EUROPA, hvis første rævsparket ikke har den ønskede effekt!

  • Anonym

    Et varsku om at hele Sverige er på vei i i grøfta? 🙂

    http://www.tv2.no/a/8713260/

  • Bastesen-come­back: – Islam tar mer

    Steinar Bastesen på topp i Kystpartiet igjen Bastesen vil få kontroll på asylstrøm og stanse avkristingen av Norge.

    http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/09/195255397/steinar-bastesen-pa-topp-i-kystpartiet-igjen